به روز رسانی طرح مدیریت ۴ پارک جنگلی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از بروز رسانی طرح مدیریت ۴ پارک جنگلی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از به روز رسانی طرح مدیریت چهار پارک جنگلی در استان خبر داد و گفت: به روز رسانی طرح مدیریت پارک‌های جنگلی، تهیه طرح جدید برای مدیریت پارک‌ها و همچنین احاله مدیریت پارک‌های جنگلی از برنامه‌های اجرایی این اداره کل به منظور ساماندهی این پارک هاست.

او با اشاره به اینکه ۱۷ پارک جنگلی در استان وجود دارد، افزود: برای هفت پارک جنگلی استان نیز طرح جدید مدیریت تهیه شده است.


بیشتر بخوانید


صالحی با تاکید بر اینکه اجرای طرح احاله مدیریت از برنامه‌های این اداره به منظور حفظ و مراقبت از پارک‌های جنگلی با همکاری مشارکت مردمی و دوست‌داران طبیعت در دست اجراست، اضافه کرد: تا کنون ۱۱ پارک جنکلی استان احاله مدیریت شده است.

او ادامه داد: ایجاد اشتغال‌زایی، مقابله با تعرضات احتمالی و کاهش آتش‌سوزی از دیگر اهداف اجرای طرح احاله مدیریت است که با افزایش مشارکت مردم کمک زیادی به غنای پوشش گیاهی در این پارک‌های جنگلی خواهد شد.

صالحی گفت: مساحت پارک‌های جنگلی استان ۷۴۹ هکتار است که از مجموع ۱۷ پارک جنگلی شش پارک به صورت طبیعی و مابقی دست‌کاشت است.

او افزود: پارک‌های جنگلی اردل، شیاسی و گندمکار در شهرستان اردل، سیاسرد در شهرستان بروجن، تهلیجان، سورشجان، شاهین و سولدره در شهرستان شهرکرد، فارسان، گوجان یک و دو و پردنجان یک و دو در شهرستان فارسان، دوپلان و دره عشق در شهرستان کیار و چهارطاق و پرورز در شهرستان لردگان از جمله پارک‌های جنگلی استان هستند.

صالحی با اشاره به اینکه گونه قالب پارک‌های جنگلی طبیعی استان بلوط است، اضافه کرد: گونه قالب پارک‌های دست‌کاشت استان نیز گونه‌های همچون بادام کوهی، زبان گنجشک، اقاقیا، افرا، نارون و سوزنی برگ‌ها هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار