دستگاه مبارزه با تروریسم تونس اعلام کرد درباره گروهی که مسئولیت حمله به کلیسایی در فرانسه را برعهده گرفته است، تحقیق می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «محسن الدالی» سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم تونس از آغاز تحقیقات درباره حقیقت وجود گروهی خبر داد که گفته شده، مسئولیت «حمله نیس» در فرانسه را پذیرفته است.

او افزود: تحقیقی درباره حقیقت وجود گروهی موسوم به «المهدی» در جنوب این کشور که فرد مهاجم به کلیسای نوتردام خود را به آن منتسب کرده و همچنین میزان مشارکت و دست داشتن این گروه در حمله آغاز شده است.

به گفته این مقام تونسی، تحقیقات در خصوص این گروه را دادستانی کل با هماهنگی یگان‌های امنیتی ویژه پس از افتتاح حساب کاربری فرد مهاجم در شبکه‌های اجتماعی و ادعای عضویت در این گروه برعهده گرفته است.

پیشتر منابع خبری گزارش دادند که عامل حمله در شهر «نیس» یک جوان ۲۱ ساله تونسی به نام «ابراهیم العویساوی» است که بتازگی وارد فرانسه شده است.

روز گذشته در پی وقوع حمله تروریستی در نزدیکی کلیسای «نوتردام» در شهر نیس فرانسه، دست کم سه نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند. مهاجمی از اهالی تونس با چاقو این حمله را انجام داده است و کمی پس از آن، مأموران به محل حادثه رفته و مهاجم را به ضرب گلوله زخمی و دستگیر کردند.

همچنین شهر «آوینیون» واقع در جنوب شرقی فرانسه نیز شاهد تیراندازی پلیس به یک فرد مسلح به چاقو بود که به کشته شدن وی انجامید.

فرانسه همزمان با افزایش شیوع کرونا در این کشور، پس از سخنان و مواضع توهین آمیز امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور به پیامبر اکرم (ص) و دین اسلام، موجی از خشم را در نه تنها در کشور خودش بلکه در سایر کشور‌های اسلامی جهان به راه انداخت که به تحریم کالا‌های فرانسوی در برخی کشور‌ها منجر شد و تنش جدیدی میان کشور‌ها ایجاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار