ثبت درخواست ایجاد ۱۵ اقامتگاه بومگردی در دامغان

۱۵ درخواست ایجاد اقامتگاه بومگردی در دامغان ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی قاسمی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان گفت: ۱۵ مورد درخواست ایجاد اقامتگاه بومگردی از طرف متقاضیان به این اداره ارسال شده که در دست بررسی است.

او افزود: هم‌اکنون پنج واحد اقامتگاه بومگردی دامغان در حال مرمت و طی مراحل دریافت مجوز است و ۱۰ اقامتگاه دیگر نیز به دلیل شرایط جامعه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا فعالیت خود را آغاز نکردند.

قاسمی به هدف احداث اقامتگاه‌های بومگردی اشاره کرد و گفت: اقامتگاه‌های بومگردی با هدف ایجاد اشتغال، جذب و اسکان گردشگر، مرمت آثار باستانی و معرفی آیین و سنت‌های روستایی ساخته می‌شود که برگزاری کارگاه‌های آموزشی، احداث نمایشگاه صنایع دستی و سوغات می‌تواند از دیگر اقدامات قابل انجام در این اقامتگاه‌ها باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی دامغان نیز اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان دامغان دارای هفت اقامتگاه بومگردی است و طی ۶ ماهه نخست امسال نیز هیچ مجوزی صادر نشده است.

قاسمی افزود: تسهیلات ایجاد اقامتگاه‌ها، از محل تبصره ۱۸ تامین اعتبار می‌شود که میزان مبلغ پرداختی به هر اقامتگاه با توجه به نوع سازه و کاربری، تعداد اتاق، مساحت بنا و طرح ارائه شده، متفاوت است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان به شرایط احداث خانه‌های بومگردی اشاره کرد و گفت: تعمیرات کامل بنا، مناسب سازی فضا، تامین بهداشت محیط و مجهز نمودن مکان به دوربین مداربسته از جمله شاخص‌های حداقلی برای دریافت مجوز در خانه‌های بومگردی است.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار