شهید قاضی طباطبایی مرزبان فقاهت و جهاد

نماینده  ولی فقیه در آذربایجان شرقی شهید قاضی طباطبایی را یکی از مرزبانان اعتقادی در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده  ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مراسم ملی نکوداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی در دانشگاه آزاد تبریز که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: شهید آیت الله قاضی یکی از عالمان برجسته و مبارز دوران انقلاب بود که خدمات قابل توجهی برای حفظ اعتقادات و روشنگری در بین مردم انجام داده بود.

او افزود: این شهید یکی از مرزبانان اعتقادی در سنگر علم اجتهاد، فقاهت و مبارزه بود که در دفاع از اسلام تا سر حد شهادت پیش رفت و از کیان تشیع دفاع کرد.

امام جمعه تبریز وجود علم وافر در این شهید را برای جامعه علمی و اجتهاد بسیار با اهمیت دانست و با اشاره به نقش او در پیروزی انقلاب گفت: عالمان وظیفه شناس در طول تاریخ مسئولیت اجتماعی و الهی خود را به نحو احسن انجام دادند و برای رهبری فکری جامعه از هیچ کوششی دریغ نکردند.

او افزود: تلاش‌های آیت الله قاضی در ۲۹ بهمن ۵۶ تبریز به ثمر نشست و جرقه پیروزی انقلاب زده شد.

در این مراسم از سردیس شهید قاضی رونمایی شد و ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین ‎الملل به صورت مجازی به بیان ویژگی‌های این شهید پرداخت.

۴۱ سال پیش در چنین روزی آیت الله قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز به دست تروریست‌های گروهک فرقان در محراب نماز به شهادت رسید و افتخار نخستین شهید محراب را از آن خود کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.