با بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا در یک روز، رکورد کرونا در آمریکا شکسته شد

تنها سه روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شیوع کرونا در این کشور با ثبت رکورد جدید بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا در روز روبه‌رو شده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تنها سه روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و طی ۲۴ ساعته گذشته بیش از یکصد و بیست نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و این رقم در مقایسه با روز‌های گذشته یک نوع رکورد محسوب می‌شود و چالشی بهداشتی امنیتی را برای اکثر ایالت‌های درگیر بوجود آورده است.

براساس آمار اعلام شده از طرف دانشگاه جان هاپکینز، در هر ۱.۲ ثانیه نتیجه آزمایش کرونای یک آمریکایی مثبت می‌شود و هر ۱۰۷ ثانیه یک آمریکایی بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد.

با وجود آمار و ارقام بالای مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور مدعی است عملکردش در مقابله با کرونا بهتر از اروپاست، اروپایی که کرونا همچنان در آن جولان می‌دهد و موارد ابتلا و مرگ ناشی از آن روزانه به هزاران مورد می‌رسد و شمار قربانیان بسیار بسیار بیشتر از آمار بهبودیافتگان از کروناست.

مواضع غیرواقعی رئیس جمهور آمریکا درخصوص مقابله با کرونا با واکنش‌هایی هم واجه شده است و بایدن رقیب دموکراتش در انتخابات پیش رو از اقدامات ترامپ در زمینه مقابله با کرونا به شدت انتقاد کرد. بایدن روز جمعه در یک گردهمایی انتخاباتی گفت که ترامپ پرچم سفید را بالا برده و تسلیم کرونا شده است.

طبق جدیدترین اعلام پایگاه اینترنتی ورلدمترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۹،۳۱۸،۶۵۳ نفر، شمار جان باختگان به ۲۳۵،۱۸۲ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۶،۰۲۵،۲۹۹ نفر افزایش یافته و در همین حال وضعیت شیوع کووید ۱۹ در بسیاری از ایالت‌ها وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
ترامپ = مرگ
آخرین اخبار