مدیرعامل توانیر:

برخی مراکز حساس هنوز مولد اضطراری برق ندارند / ۱۷ سال خاموشی سراسری نداشته‌ایم

متولی زاده گفت: هنوز برخی مراکز حساس و حیاتی کشور مولد اضطراری برق ندارند که باید نسبت به تامین آن اقدام کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسن متولی زاده در نهمین رزمایش سراسری تست آماده بکاری مولد‌های اضطراری برق در مرکز پایش صنعت برق با حضور رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها و مراکزی که نیاز مبرم به برق دارند، هنوز نسبت به تامین مولد اضطراری اقدام نکرده اند که باید هرچه سریعتر در این باره اقدام کنند.

وی اضافه کرد: شبکه برق کشور توانسته است با همکاری سازمان پدافند غیرعامل و همراهی متخصصان برق اطمینان و پایداری بالایی در تامین به موقع برق ایجاد کند.

متولی زاده گفت: پایداری ایجاد شده به گونه‌ای بوده که در ۱۷ سال گذشته هیچ مشکل سراسری در تامین برق به وجود نیامده است.

مدیرعامل توانیر شبکه برق را جزو شبکه‌هایی دانست که به طور معمول مورد انواع تهدید‌ها قرار می‌گیرد، بنابراین لازم است در این زمینه دقت بیشتری به خرج داد.

وی به اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و یکی از آن‌ها را استفاده از فیبرنوری خود صنعت برق برای برقراری ارتباطات عنوان کرد و گفت: این شبکه به دلیل پایداری بالا برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متولی زاده توجه به وجود واحد‌های پراکنده تولید برق و مولد‌های اضطراری تامین برق در سازمان‌ها و مراکز حساس از جمله بیمارستان‌ها را ضروری خواند و افزود: فعالیت‌های خوبی در این حوزه طی سال‌های اخیر صورت گرفته است.

مدیرعامل توانیر توضیح داد: سازمان‌های زیادی این مولد‌ها را تامین و آماده به کار کرده اند که در شرایط خاص می‌توان از وجود آن‌ها استفاده کرد، همچنان که در اوج مصرف تابستان امسال این امر انجام شد.

وی با بیان اینکه هنوز برخی مراکز حساس و حیاتی برای تامین مولد اضطراری اقدامی نکرده اند، توصیه کرد: همه دستگاه‌هایی که نیاز ضروری به برق پایدار دارند، باید نسبت به تامین مولد اقدام کنند.

متولی زاده گفت: برخی مواقع امکان دارد نتوان به دلایل مشکلات طبیعی برق مورد نیاز را تامین کرد بنابراین داشتن مولد برای همه دستگاه‌ها و مراکز حساس ضروری است.

مدیرعامل توانیر از آمادگی این شرکت برای کمک به دستگاه‌هایی که مولد دارند، اما نیاز به تعمیر آن ها است، خبر داد و افزود: همکاران توانیر آمادگی دارند در این زمینه به دستگاه‌ها کمک رسانی کنند تا مولد‌های آنان آماده بکار شوند.

وی اضافه کرد:هرچه واحد‌های مصرف کننده برق آماده‌تر باشند، بهتر می‌توانند در شرایط اضطراری و بحرانی برق خود را تامین کنند.

براساس این گزارش، نهمین رزمایش سراسری تست آماده بکاری مولد‌های اضطراری برق امروز در مرکزپایش صنعت برق با حضور سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار