استاندار سیستان و بلوچستان:

اصلاح ساختار بودجه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

موهبتی گفت: اصلاح ساختار بودجه در کاهش هزینه و شناخت راه‌های جدید برای افزایش درآمد کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمد علی موهبتی  استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شوای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: اصلاح ساختار بودجه یک ضرورت جدی است و با توجه به شرایط تحریم کشور همه باید به آن توجه کنیم.

او  ادامه داد: با توجه به کاهش یکهزار میلیاردی درآمد کشور در حوزه نفت، اصلاح ساختار بودجه در کاهش هزینه و همچنین شناخت راه‌های جدید برای افزایش درآمد و توجه به دستورالعمل‌ها و اقداماتی که کشور بتواند با اقتصاد مقاومتی به مقصد نهایی برسد یک ضرورت جدی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مهلت ارائه پیشنهادات در بحث تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ تا هفدهم آبان است گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی فقط تا پایان هفته جاری فرصت دارند پیشنهادات خود را در راستای تغییر لازم در حوزه بودجه سال آینده را پیشنهاد دهند.

او بر سهم خواهی دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند و با ارتباط با وزارتخانه‌های مرتبط سهم استان را در برنامه هفتم پیش‌بینی کنند.

موهبتی اظهارداشت: دامنه فعالیت برخی سازمان‌ها از جمله صنعت، معدن و تجارت به دلیل ورود به بحث معادن گسترش یافته، اما نیروی انسانی این دستگاه‌ها همان تعداد گذشته است لذا انتظار از سازمان برنامه و بودجه این است که این گونه دستگاه‌ها که حجم فعالیت‌های آن‌ها افزایش پیدا کرده، در بحث بودجه جاری مورد توجه قرار گیرند.

او  بیان کرد: محدودیت‌هایی در بخش ساختار در بودجه دیده می‌شود که باید استثنا‌هایی در این زمینه برای استان دیده شود چرا که بعضی از استان‌ها تقسیمات استانی و شهرستانی در سال‌های اخیر نداشته‌اند، اما در سیستان و بلوچستان در مقطعی تعداد زیادی شهرستان ایجاد شده و این شهرستان‌ها امکانات زیرساختی لازم را ندارند و باید در بحث اعتبارات تملک دارایی به صورت ویژه دیده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اعتبارات پژوهشی نیز باید به گونه‌ای باشد که چالش‌های استان به وسیله آن مطالعه و مرتفع شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار