استاندار قزوین:

معادن متخلف قزوین بعد از سه بار تذکر تعطیل می‌شوند

استاندار قزوین گفت: معادنی که با اضافه بار و تناژ بالا به راه‌های روستایی آسیب می‌زنند بعد از سه بار تذکر برای رعایت استاندارد‌ها تعطیل خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار در شورای معادن استان قزوین در خصوص قانون پرداخت، افزود: همه معادن استان موظف به پرداخت یک درصد فروش معادن برای اصلاح راه‌های روستایی استان هستند و اگر معادنی که آسیب بیشتری به راه‌ها وارد می‌کنند باید بعد از سه بار تذکر بسته شوند.

وی در مورد فعالیت معادن پیغمبرکوه آبیک، گفت: این منطقه بعد از این، دیگر نقطه معدنی نیست و باید به یک سایت گردشگری برای قزوین و استان‌های همجوار تبدیل شود.

استاندار اضافه کرد: حریم معدنی این منطقه را نیز اداره کل محیط زیست استان اعلام می‌کند که فعالیت این معادن تا چه محدوده‌ای به آبیک و سایت گردشگری آسیب نمی‌زند.

وی اضافه کرد: معادنی که در این منطقه به بهره برداری نرسیده، مجوز آن‌ها ابطال شود و معادنی که به بهره برداری رسیده و حقوق مکتسبه دارند، طرح توسعه آن‌ها ممنوع می‌شود تا برای آن‌ها در آینده تعیین تکلیف کنیم.

جمالی پور درباره عوارض اجرای طرح‌های دولتی، گفت: اگر دستگاهی مشمول پرداخت عوارض بشود باید میزان عوارض را به دستگاه‌های ملی اعلام کند و هیچ کسی حق ندارد مزاحم اجرای طرح‌ها شود.

جمالی پور گفت: دستگاه‌های دولتی استان، حق شکایت از یکدیگر را ندارند و باید مسایل و موانع میان آن‌ها به نهاد‌های نظارتی ارجاع شود.

استاندار افزود: اگر این مشکلات و مسایل در دستگاه‌های نظارتی حل و فصل نشود باید به دستگاه قضایی ارجاع شود.

وی درباره معادن شن و ماسه استان و استفاده از ظرفیت آن‌ها برای تکمیل طرح‌های عمرانی دولتی، گفت: هرگونه برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها در این زمینه، نیازمند مجوز از وزارت نیرو است و اگر برداشتی بیشتر از میزان مجوز مصوب شده باشد باید با آن برخورد صورت گیرد.

جمالی پور افزود: همه دستگاه‌های اجرایی که طرح دولتی اجرا می‌کنند موظف هستند از دستگاه‌های ذیربط استعلام بگیرند و اگر دستگاه مربوط ظرف ۲۰ روز پاسخ ندهد جواب استعلام مثبت تلقی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار