رئیس اتاق بازرگانی فارس:

باید مانع تعطیلی واحد‌های تولیدی شد

جمال رازقی با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش روی کشور، گفت: باید بکوشیم با به حداقل رساندن مشکلات صنعت استان، نگذاریم حتی یک واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی تعطیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  جمال رازقی در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس که به شکل وبینار (مجازی) برگزار شد، گفت: هم‌اینک در مرکز پژوهش‌های اتاق شناسایی مشکلات قوانین مخل کسب و کار در حوزه صنعت و معدن استان برای ارائه به نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی هستیم.

او ادامه داد: فعالان اقتصادی، کارشناسان و نخبگان استان نظرات تخصصی و اصلاحی خود پیرامون این موضوع را تا هفته آینده به کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس ارائه دهند تا پس از بررسی و کارشناسی لازم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس افزود: در شرایطی که در نتیجه تحریم‌ها هر روز شاهد ایجاد موانع و مشکلاتی از سوی دشمنان هستیم انتظار است که سیاست‌های داخلی در جهت حذف این موانع و مشکلات باشد.

رازقی با اشاره به ارائه پیشنهاد‌های ۱۰ گانه اتاق ایران برای حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور در حوزه واردات و صادرات، افزود: اگر این پیشنهاد‌ها اجرایی شود و ارز مورد نیاز بخش خصوصی برای تامین کالا‌های اساسی و مابقی کالا‌ها تامین شود، شرایط برای رونق تولید، افزایش صادرات و کنترل التهابات و گرانی بازار در کشور فراهم می‌شود و شاهد تحول در اقتصاد کشور خواهیم بود.

شرافت رئیس خانه معدن استان فارس نیز در خصوص وضعیت و مشکلات بخش معدن و سنگ استان، اختصاص ارز جهت تهیه لاستیک های سایز بزرگ برای ماشین های معدن و توجه ویژه مسئولان استان به پتانسیل ویژه استان در ایجاد واحدها صنایع معدنی مانند سنگ و گچ در فارس اشاره کرد.

خسروانی مدیر عامل شهرک صنعتی آب باریک در خصوص مشکلات و نیازمندی این شهرک صنعتی، عبداللهی از ناحیه صنعتی انجیره، هاشمی رئیس انجمن جوانان کارآفرین استان فارس، ظریفکار فعال اقتصادی استان به بیان دیدگاه های خود در خصوص مشکلات بخش اقتصاد پرداختند.

در این جلسه مقرر شد موضوع تامین لاستیک سایز بزرگ برای واحدها، تامین روغن برای واحدهای تولیدی، جلسه اختصاصی پیرامون مسایل و مشکلات شرکت شهرک های صنعتی استان و اجرای آیین نامه سازمان دارایی در خصوص تعیین اجاره املاک برای طرح به دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان ارجاع داده شود.

در ادامه این جلسه گزارش معضلات بخش صنعت فارس ارائه شد و راهکارهای فعالان اقتصادی استان از طریق این کمیسیون جهت ارائه به وزیر جدید سازمان صمت نیز پیشنهاد و تدوین شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار