اجرای طرح هرمزگان بدون کرونا با تصویب محدودیت‌های جدید

استاندار هرمزگان از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در شهر‌های قرمز هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: طرح هرمزگان بدون کرونا با تشکیل سه کمیته و تصویب محدودیت‌های جدید کرونایی به مدت ۱۰ روز در استان اجرا می‌شود.

همتی افزود:نظارت بر اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی و استانی، فضاسازی، آموزش و اطلاع رسانی در سطح وسیع‌تر و متفاوت با گذشته، فرهنگ سازی و به کارگیری ظرفیت‌های مساجد، ائمه جمعه و جماعات و شورای فرهنگ عمومی استان با هدایت نماینده ولی فقیه از مهمترین وظایف کمیته‌های مصوب طرح هرمزگان بدون کرونا است.

او نقش خانواده‌ها را نیز به عنوان کانون نخست اجتماعی در ارتباط با پیشگیری از بیماری کرونا مهم توصیف کرد و گفت: نقش همه هرمزگانی‌ها در اجرای طرح هرمزگان بدون کرونا مهم و اثرگذار خواهد بود.


بیشتر بخوانید


آموزش راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا به دانش آموزان

استاندار هرمزگان با اشاره به الزام آموزش و پرورش استان به اختصاص زمان ۵ الی ۱۰ دقیقه‌ای برای طرح مباحث آموزشی مربوط به کرونا به صورت روزانه برای دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی، افزود: ارائه این آموزش‌ها و ارتباط مستقیم با خانواده‌ها می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد.

همتی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در پایگاه‌های مقاومت محلات، بسیج، نخبگان، نمایندگان بهداشت و درمان و نیرو‌های انتظامی مستقر در روستا‌ها برای صیانت از مصوبات ستاد کرونا تاکید کرد و گفت:فرمانداران و بخشداران باید بر اجرای دقیق مصوبات نظارت کنند و اجازه ندهند فرد یا افرادی با نادیده گرفتن مصوبات اعلام شده موجب نگرانی مردم شوند.

برگزاری مراسم عروسی و عزا ممنوع است

او رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مجتمع‌های ورزشی، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ و اماکن عمومی را نیز ضروری دانست و افزود: هیچ گونه مجوز رسمی برای برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا صادر نخواهد شد و برگزاری هرگونه تجمع ممنوع است.

استاندار هرمزگان گفت: اگر مردم مستندات برگزاری مراسم ختم و عروسی را برای ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان‌ها ارسال کنند، علیه برگزار کنندگان این مراسم‌ها اقدام قضایی و قانونی صورت خواهد گرفت.

ممنوع بودن ورود مسافر به هرمزگان

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، با بیان اینکه از اواسط هفته جاری رفت و آمد در شهر‌ها و روستا‌ها به شدت کنترل خواهد شد، گفت: با هماهنگی صورت گرفته و با توجه به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در دو استان کرمان و فارس، مبادی ورودی استان هرمزگان از سمت این دو استان توسط اکیپ‌های مستقر نیروی انتظامی و هلال احمر به شدت کنترل خواهد شد.

فریدون همتی افزود: هموطنان ساکن در استان‌های کرمان و فارس از سفر‌های غیرضروری به استان هرمزگان خودداری کنند.

نصب چادر و عرضه قلیان در سواحل و پارک ها ممنوع است

استاندار هرمزگان همچنین از تشدید نظارت بر پارک‌ها و سواحل استان خبر داد و گفت: تمام مراکز عرضه قلیان در پارک‌ها و سواحل باید برچیده شود و برپایی چادر نیز در همه نقاط شهر از جمله سواحل استان ممنوع است و هیچ خدماتی هم به مسافران داده نخواهد شد.

همتی افزود: نیروی انتظامی مسئول اجرای این مصوبه است و نباید در زمینه اجرای مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا کوتاهی صورت بگیرد.

او گفت: دستور العمل‌های بهداشتی در همه اماکن پرتردد و شلوغ از جمله دفاتر پیشخوان دولت و شناور‌های مسافربری باید به درستی انجام شود.

استاندار هرمزگان افزود: همه مردم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کاهش شیوع کرونا در استان کمک کنند.

اعمال محدودیت های سختگیرانه در شهرهای قرمز هرمزگان

همتی گفت: اعمال محدودیت‌های کرونایی برای گروه‌های شغلی سطح ۲، ۳ و ۴ در شهر‌های قرمز استان شامل بندرعباس، بستک و کیش از روز چهارشنبه ۱۴ آبان به مدت ۱۰ روز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.