دارا سوم چه زمانی عرضه می شود؟

طبق وعده‌های وزیر اقتصاد و همچنین معاون امور بانکی وزیر اقتصاد، قرار بود دارا سوم که سهام دولت در سه بانک است در آبان ماه عرضه شود که با پایان این ماه همچنان خبری از این عرضه نیست!

زمان عرضه دارا سوم همچنان نامشخص!به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یک ماه گذشته بود که خبرهایی از زبان رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر عرضه دارا سوم در بازار سرمایه به عنوان سومین صندوق قابله معالمه (ETF) به عموم مردم ابلاغ شد.

این صندوق شامل سهام باقی مانده دولت در ۳ بانک ملت، تجارت  و صادرات بود که در اولین عرضه به همراه سهام دولت در دو شرکت بیمه ای به عنوان دارایکم عرضه شده بود.

عباس معمار نژاد معاون امور بانکی و شرکت های خصوصی وزیر اقتصاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که زمان عرضه دارا سوم مشخص شده است یا نه؟ پاسخ داد: فعلا زمان عرضه دارا سوم مشخص نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: صندوق داراسوم که مرکب از باقیمانده سهام دولت در سه بانک صادرات، ملت و تجارت است، آماده شده و هر وقت که کار‌های ثبتی آن انجام شود و شرایط بازار بورس برای عرضه واحد‌های سرمایه‌گذاری مناسب باشد، تا سقف ۵ میلیون تومان برای هر کدملی ارائه خواهد شد. واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری داراسوم با تخفیف جدید ۲۰ درصد ارائه می‌شود.

البته دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه نگاه یک هم به این موضوع گذری زده و از آمادگی برای عرضه این صندوق در آینده ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دارا سوم ، خصوصی سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
دارا سوم زمانی عرضه میشود که بدبختی مردم در بورس به پایان برسد و مردم ضرر بورس را چشیدند و زمان سود آوری بورس و خوشی ها فرا برسد.چون دولت در سختی ها با مردم نیست و فقط شریک خوشی هاست.
آخرین اخبار