سونی مجوز تامین سنسور دوربین گوشی های هوآوی را گرفت

شرکت‌های سونی و Omnivision اعلام کردند که مجوزهای لازم برای ساخت سنسور دوربین گوشی‌های جدید هوآوی را گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک سال از مورد تحریم قرار گرفتن شرکت هوآوی توسط دونالد ترامپ می‌گذرد و از آن زمان تاکنون مشکلات سخت افزاری و نرم افزار متعددی برای این شرکت به وجود آمده است. میزان تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا برای این غول فناوری تا جایی پیش رفت که حتی آمریکا فروش پردازنده به هوآوی را نیز محدود کرد و فروش چیپست به این شرکت چینی را ممنوع کرد. اما چند وقتی است که برخی از شرکت‌های بزرگ توانسته‌اند آمریکا را برای فروش محصولات خود به هوآوی متقاعد کنند؛ آخرین شرکت‌هایی که توانسته مجوز هکاری با هوآوی را دریافت کند نیز شرکت‌های سونی و Omnivision هستند.

شرکت‌های سونی و Omnivision، دو شرکت برجسته جهان در صنعت ساخت سنسورهای دوربین استفاده شده در گوشی‌های هوشمند هستند و با مجوز اخیر خود توانایی تامین  قطعات مربوط به دوربین گوشی‌های هوآوی را بدست آوردند. شرکت سونی بزرگ‌ترین شرکت سازنده لنزهای دوربین استفاده شده در گوشی‌های هوشمند است و پس از این شرکت سامسونگ و در رتبه سوم شرکت Omnivision قرار گرفته است.

گوشی های هوآوی

سود چند میلیارد دلاری سونی از فروش سنسور دوربین

به این ترتیب باید در نسل بعدی گوشی‌های شرکت هوآوی شاهد استفاده از دوربین‌هایی بسیار با کیفیت باشیم، از طرفی هم این موضوع برای شرکت هوآوی بهترین اتفاقی بود که امکان افتادن آن وجود داشت چرا که گوشی‌های سری Mate  و P این شرکت از دوربین‌های بسیار با کیفیتی استفاده می‌کنند که بسیاری از کاربران جهان طرفدار آن‌ها هستند.

از طرفی نباید فراموش کرد که فروش سنسور دوربین به شرکت هوآوی یکی از سودآورترین اتفاقات برای شرکت سونی است چرا که سالانه شرکت سونی چند میلیارد دلار از فروش سنسور دوربین به شرکت‌های مختلف بدست می‌آورد، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مقصد برای سونی، شرکت هوآوی است. با این حال هنوز هوآوی از جهات مختلفی توسط آمریکا تحریم شده است و این موضوع تاثیر بسیار بالایی روی گوشی‌های آینده شرکت هوآوی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.