رئیس کل دادگستری استان قزوین :

اجرای طرح صلح و سازش، بهترین راهکار برای کاهش جمعیت کیفری است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مردم باید بدانند بهترین راه، با کمترین هزینه و با حفظ حرمت‌ها جهت کاهش جمعیت کیفری استفاده از طرح طلایه داران صلح و سازش است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری استان گفت: با توجه به جایگاه ویژه صلح و سازش در فرهنگ دینی، عرف جامعه، قانون و همچنین تأکید رئیس قوه قضائیه، در سراسر کشور تلاش خوب و مضاعفی نسبت به گذشته برای استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف شروع شد، اما متأسفانه ظرفیت شورا‌های حل اختلاف نیز پاسخ گو نبود.

وی افزود: با توجه به این موضوع، طرحی از استان تحت عنوان طلایه داران صلح و سازش ارائه شد و مورد تایید و تصویب رئیس قوه قضائیه قرار گرفت و مقرر شد که به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به مزایای این طرح، گفت: رایگان بودن و تحمیل نشدن هزینه بر بیت المال، رعایت نکردن تشریفات قوانین آئین دادرسی در طرح و رسیدگی به دعاوی، سرعت و اثر بخش بودن مذاکرات اصلاحی در این شعب از مهمترین مزیت‌های این طرح است.

مقام ارشد قضایی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار شعبه اصلی در شهرک‌های صنعتی کاسپین، لیا، آراسنج و خرمدشت به عنوان شعب طلایه داران صلح و سازش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با هدف تسریع در حل مشکلات پرونده‌های قضایی واحد‌های تولیدی و صنعتی و سایر پرونده‌های قابل سازش که علیه کلیه مدیران و کارگران مطرح می‌شود راه اندازی شده است.

وی از مردم خواست به جای طرح شکایت در دادسرا‌ها و دادگاه‌ها، ابتدا به شورا‌های حل اختلاف و قبل از آن به شعب طلایه داران صلح وسازش مراجعه و درخواست سازش کنند یا با طرح شکایت کیفری و دعوای حقوقی در همه موارد، در ابتدا خواستار صلح و سازش باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.