"جریمه راهنمایی استفاده نکردن از ماسک "شگرد جدید کلاهبرداران

پلیس فتا آذربایجان غربی در خصوص "کلاهبرداری با عنوان جریمه راهنمایی با کد استفاده نکردن از ماسک" هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی ضمن اشاره به صحت نداشتن تصویری که  در فضای مجازی با عنوان "جریمه راهنمایی استفاده نکردن از ماسک " منتشر شده است، نسبت به هرگونه کلاهبرداری با این عنوان هشدار داد.

او افزود: این تصویر که به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود با نرم افزار‌های ویرایش عکس دست‌کاری شده و با کمی دقت، به راحتی می‌توان متوجه تقلبی بودن آن شد.

سرهنگ نصرتی اضافه کرد: ممکن است شهروندان پیام‌هایی مبنی بر «پرداخت جریمه استفاده نکردن از ماسک» را دریافت کنند؛ این پیام‌ها که توسط مجرمان سایبری تهیه و ارسال می‌شود، حاوی لینک‌های آلوده‌ای هستد که با کلیک کاربر بر روی آن‌ها به درگاه بانکی جعلی هدایت شده و اطلاعات حساب بانکی وی به سرقت می‌رود.

این مقام انتظامی گفت: فضای مجازی به گونه‌ای است که در آن شاهد حضور افرادی با اهداف مغرضانه هستیم که با سوءاستفاده از جو روانی جامعه، این‌گونه تصاویر دست‌کاری شده را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و سعی در تشویش اذهان عمومی، افزایش نا‌امیدی و ایجاد نارضایتی در شهروندان را دارند.

سرهنگ اکبر نصرتی بیان داشت: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک ضمن مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.

پلیس فتا آذربایجان غربی ادامه داد: شهروندان به پیامک‌هایی که از سوی شماره‌های ناشناس ارسال میشود توجه نکنند و از کلیک بر روی هرگونه لینکی که در این پیام‌ها وجود دارد، خودداری کنند، پیامک‌های جریمه از سامانه‌های رسمی پلیس راهور ارسال می‌شود، به شایعات منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توجه نکنید، شهروندان برای اطلاع از آخرین مصوبات کمیته ملی کرونا به رسانه‌ها و سایت‌های معتبر و رسمی مراجعه کنند، کلاهبرداران با هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها می‌نمایند، شهروندان توجه کنند تنها سرشماره ۹۸۱۱۰۱۲۰۲۰ به عنوان پیامک استفاده نکردن از ماسک پلیس راهور معتبر است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.