صدرالحسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نقطه افول آمریکا از تسخیر لانه جاسوسی آغاز می‌شود

کارشناس روابط بین‌الملل معتقد است که نقطه شروع افول آمریکا در دوران جدید از مقطع تسخیر لانه جاسوسی این کشور در ایران آغاز می‌شود.

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیامی که تسخیر لانه جاسوسی برای دنیا داشته است، گفت: در آستانه یوم الله ۱۳ آبان که به قول حضرت امام (ره) انقلاب دوم بود، هستیم. با گذشت بیش از ۴۰ سال از این اتفاق مهم و تاثیر گذار لازم است که هر سال نسبت به تاثیراتی که این حرکت بزرگ انجام داد، گفت‌وگو‌هایی داشته باشیم.

لانه جاسوسی؛ مرکزی برای کودتا علیه انقلاب اسلامی و جذب نیرو‌های غیر انقلابی

او افزود: از زمانی که لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) تسخیر و اسناد جنایات آن‌ها  منتشر شد، نشان می‌دهد که وضعیت آمریکایی‌ها تا امروز بسیار فرق کرده است، همانگونه که وضعیت جمهوری اسلامی ایران هم تفاوت قابل توجهی با گذشته کرده است، علی رغم اینکه در ابتدا دانشجویان پیرو خط امام (ره) و مردم عصبانی از آمریکا به دلیل برگرداندن محمد رضا پهلوی به ایران این اقدام را انجام دادند و مردم هم حمایت کردند، اما در بررسی‌های دقیق اسناد موجود در لانه جاسوسی مشخص شد که لانه جاسوسی مرکزی برای کودتا علیه انقلاب اسلامی و جذب نیرو‌های غیر انقلابی در داخل کشور فعالیت می‌کرد.

صدرالحسینی ادامه داد: در این راستا ضد انقلاب ها از کشور فرار کرده بودند، اما مرکزی به عنوان پشتیبانی افراد و جریان‌های ضد انقلاب و کمتر انقلابی، می‌توانست آن‌ها را به کشور برگرداند و سیر تحولات را به نفع آمریکا رقم بزند، این اسناد نشان داد که آمریکایی‌ها چگونه در همه مقدرات کشور ما در طول ۵۷ سالی که پهلوی در ایران حکومت می‌کرد، تاثیر داشته است و به ویژه درباره محمدرضا پهلوی اسناد بکر و قابل توجهی در آنجا به دست آمد.

با تسخیر لانه جاسوسی هیمنه آمریکا شکسته شد

کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: با تسخیر لانه جاسوسی هیمنه آمریکا شکسته شد، بسیاری از اقدامات تبلیغی تا قبل از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در دنیا به این گونه بود که اگر به دیوار سفارت خانه واشنگتن در هر جای دنیا توهینی شد، آن کشور باید تاوان سختی دهد و ملت آن کشور دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد، اما با اقدامی که ایران انجام داد، مشخص شد که آمریکا به عنوان یک ببر کاغذی با غرش‌های مختلف از طریق تسلیحات نظامی خود در دنیا حاکم است و هیچ جایگاه و محبوبیتی در دل مردم ندارد.

او افزود: حرکت بسیار مناسب و به موقع دانشجویان پیرو خط امام (ره) مسیری را در طول ۴۰ سال گذشته برای مردم منطقه و بسیاری از کشور‌های دیگر در نقاط مختلف دنیا ایجاد کرد که بتوانند مخالفت خود را به یک جانبه گرایی آمریکا مطرح کنند.

نقطه افول آمریکا از مقطع تسخیر لانه جاسوسی آن توسط ایران آغاز می‌شود

کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: قطعا نقطه شروع افول آمریکا در دوران جدید از مقطع تسخیر لانه جاسوسی این کشور در ایران آغاز می‌شود. بعد از این واقعه بسیار مهم علی رغم تلاش‌های فراوانی که آمریکایی ها در حوزه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای کردند، اما نتوانستند جایگاه قبلی خود را بین ملت‌ها کسب کنند.


بیشتر بخوانید


صدرالحسینی تصریح کرد: امروز در بسیاری از کشور‌های مختلف از جمله در خود آمریکا پرچم و ساختار سیاسی واشنگتن زیر سوال است و این پرچم را آتش می‌زنند، به نظر می‌رسد که شرایطی که در حال حاضر با تبدیل دنیا از یک جانبه گرایی آمریکا به چند جانبه گرایی مناطق مختلف جغرافیایی در حال به وجود آمدن است، جمهوری اسلامی ایران در ایجاد این موضوع نقش بسیار پررنگی داشته است و در طول ۴۰ سال گذشته علی رغم مخالفت‌های متعدد واشنگتن علیه ملت ایران به طور دائم توانمندی‌های عمومی جمهوری اسلامی افزایش پیدا کرده است.

او افزود: البته نباید این نکته را نادیده گرفت، هنگامی که ملتی در مقابل یک ابر قدرت جنایتکار ظالم، ایستادگی می‌کنند هم دچار مشکلاتی  می‌شوند، همانگونه که می‌دانیم مقاومت هزینه دارد، اما دریافت‌هایی که از مقاومت ایجاد می‌شود در مقابل هزینه‌هایی که ایجاد می‌شود بسیار بیشتر است.

صدرالحسینی اضافه کرد: به نظر می‌رسد که هر ساله باید در خصوص تسخیر لانه جاسوسی صحبت ها، تحلیل ها و رفع شبهات گوناگون شود و اجازه ندهیم نقاط تاریخی و نورانی انقلاب اسلامی دچار ابهام و خاک گرفتگی شود تا  نسل‌های جدید آشنایی دقیقی را نسبت به این نقاط عطف انقلاب اسلامی کسب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار