مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری حدنگاری می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال حدنگاری اراضی در سطحی معادل ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از انجام عملیات حدنگاری (طرح کاداستر) برای بیش از ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد.

او افزود: امسال پیگیری انجام عملیات حدنگاری در قالب طرح کاداستر برای ۲۹۵ هزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی استان با تأمین اعتبار از طرح‌های تملک سرمایه‌ای اجرا شده است.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: از این میزان تاکنون، ۶۷ هزار و ۴۳۳ هکتار از اراضی شهرستان کوهرنگ، ۶ هزار و ۸۷۲ هکتار از اراضی شهرستان کیار، ۱۵ هزار و ۸۹۱ هکتار شهرستان شهرکرد و بن، ۲۹ هزار و ۴۶۸ هکتار در شهرستان اردل، ۲ هزار و ۴۷۰ هکتار در شهرستان سامان، ۳ هزار و ۳۳۳ هکتار از اراضی نیز مربوط به شهرستان بروجن و گندمان منجر به اخذ سند تک‌برگ شد و مابقی در واحد‌های ثبتی تحت اقدام است.

او ادامه داد: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۳۰۴ پلاک به واحد‌های ثبت اسناد و املاک استان ارسال شد که تعداد ۱۳۸ پلاک منجر به صدور سند تک‌برگ شده است.

صالحی گفت: امسال حدنگاری اراضی در سطحی معادل ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی، در دستور کار بخش ممیزی اداره کل منابع طبیعی استان قرار گرفته است که در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال اجرایی می‌شود.

او افزود: با اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری، مرز بین املاک دولت و اشخاص با هم مشخص و حدود مالکیت اراضی ملی ثبت می‌شود.

صالحی با بیان اینکه با اجرای حدنگاری دسترسی به اطلاعات ملک آسان شده و در نهایت، داشتن اطلاعات صحیح و دقیق از املاک باعث افزایش صحت اقدامات اجرایی دولت و افزایش سرعت‌عمل پاسخگویی به استعلامات می‌شود اضافه کرد: اجرای این طرح، زمینه صدور سند تک‌برگی را به عنوان یکی از زیرساخت‌ها و بستر توسعه اقتصادی اجتماعی فراهم کرده و یکی از راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از زمین‌خواری به‌شمار می‌رود.

او ادامه داد: ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان، کاهش اشتباهات و حذف فرآیند‌های زائد اداری از دیگر مزایای اجرای پروژه حدنگاری است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.