معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام بیان کرد؛

آموزش همگانی و مشاوره قبل از وقوع جرم، پلی برای پیشگیری از جرائم در جامعه

سرهنگ فرزاد یاسمی گفت : آموزش همگانی و مشاوره قبل از وقوع جرم ، پلی برای پیشگیری از جرائم در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام در نشست مشترک با سرپست شورای حل اختلاف استان ایلام و رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان اظهار داشت: پلیس برای پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی از تمامی اهرم‌های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده خواهد کرد.

او افزود : با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، آموزش همگانی پلیس که قبلاً در مدارس دانشگاه‌ها و جامعه هدف به صورت حضوری انجام می‌شد، امروزه با هوشمندسازی پلیس در بستر نرم افزار‌های تلفن همراه ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام به بحث صلح و سازش در مراکز مشاوره کلانتری‌ها و پاسگاه‌های حوزه استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۱ درصد پرونده‌های ورودی به حوزه مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان با حضور کارشناسان خبره قبل از ورود به چرخه قضائی به مصالحه انجامیده است.

سرهنگ یاسمی به نقش شورای حل اختلاف در بررسی پرونده‌های مراجعان و رسیدگی به آنان اشاره و بیان کرد : شورای حل اختلاف، یک نهاد مردمی، بالنده و دارای ریشه اصلاح و میانجیگری و به معنای حاکمیت بخشیدن اراده مردم در رسیدگی به امور قضایی غیر مهم از سوی نمایندگانی از مردم است که خدا را شکر این نهاد در استان به خوبی توانسته است از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد صلح استفاده کند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.