ترامپ: شمارش آرا مردمی پس از انتخابات باعث تقلب می‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن رد احتمال اعلام پیروزی زودهنگام خود در انتخابات، خواستار جلوگیری از شمارش آرا پس از روز انتخابات شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ احتمال اعلام پیروزی زودهنگام خود در انتخابات سوم نوامبر را رد کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر تصمیم او برای اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات را رد کرد، اما گفت جمهوری خواهان باید برای جلوگیری از شمارش آرا پس از روز انتخابات به چالش‌های قانونی متوسل شوند.

ترامپ در این باره گفت: فکر می‌کنم جمع آوری برگه‌های رای گیری پس از انتخابات کار وحشتناکی است. وحشتناک است وقتی افراد یا ایالت‌ها مجاز به شمارش آرا برای مدت طولانی پس از پایان انتخابات مشغول باشند، زیرا تنها به یک موضوع منجر می‌شود. رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با توسل به شائبه مکرر عنوان شده از سوی او، جمع آوری آرا پس از روز انتخابات را زمینه ساز تقلب و سوء استفاده رقبایش دانست. هر چند هیچ مستدلی در دفاع از این اتهام همیشگی خود علیه دموکرات‌ها ارائه نکرد.

پایگاه خبری آکسیوس پیشتر از نیت شوم ترامپ پیش از پایان شمارش آرا در انتخابات آمریکا پرده برداشت و اعلام کرد که ترامپ قصد دارد خود را زودتر از موعد برنده انتخابات معرفی کند. براساس نوشته اکسیوس رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی به برخی از معتمدین خود گفته است که، می‌خواهد پیش از پایان شمارش آرا در انتخابات چند روز آینده، پیروزی خود را اعلام کند.

از سوی دیگر دونالد ترامپ اعلام کرده است که، در صورتی که شمارش آرا کالج الکترال در ایالت‌های کلیدی نظیر پنسیلوانیا نیز پایان نیافته باشد، منتظر نمانده و خود را رئیس جمهور می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار