رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین :

نقش محوری شهرداری‌ها در پدافند غیرعامل استان قزوین

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری قزوین گفت: ظرفیت شهرداری‌ها در اجرای اصول و اهداف پدافند غیرعامل، گسترده و ارزشمند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مصطفی صالحی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری قزوین در نشست تخصصی و مشترک با مدیران کل پدافند غیرعامل، دفاتر امور شهر و شوراها، شهرداران و رؤسای شورا‌های سراسر کشور که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: محوری‌ترین هدف و رسالت پدافند غیرعامل، حفاظت از جان مردم و صیانت از زیرساخت‌ها تعریف شده است که این مساله می‌تواند با تلاش شهرداران در ساخت و ساز‌های شهری اجرایی و عملیاتی شود.

وی به ارزشمند بودن ظرفیت شهرداری‌ها در راستای اجرای اصول و اهداف پدافند غیرعامل اشاره و تصریح کرد: باید از مزیت‌های موجود این بخش به بهترین شکل ممکن به خصوص در حوزه ساخت و ساز، ایمنی و آتش نشانی، اسکان، شناسایی و تفکیک مناطق خطرآفرین بهره‌برداری شود.

صالحی به اهمیت هوشمندسازی و پیشرفت فناوری در شهر‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در کنار این موضوعات، باید به مفهوم پدافند غیرعامل برای جلوگیری و مقابله با تهدید‌های سایبری و امنیتی دشمنان توجه داشت چراکه آگاه سازی و اطلاع رسانی مناسب از مباحث پدافند غیرعامل برای شهروندان می‌تواند از جمله فعالیت شهرداری‌ها در این موضوع مهم و اساسی باشد.

به گفته این مسئول حوزه شهرداری‌های استان قزوین، در حوزه پدافند غیرعامل کالبدی و فرهنگ سازی آن، اقدامات خوبی انجام شده، اما این شاخص‌ها باید فراتر از تکالیف رایج اداری، به باور عمومی ساخت و ساز شهری تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مباحث آموزشی شهرداری‌ها نیز از طریق فرصت‌های مختلف رسانه ای، معطوف فرهنگ سازی در حوزه ساخت و ساز‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار