دستورالعمل پذیرش ۶۰ درصدی مسافران فرودگاه زاهدان به اجرا درآمد

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا و بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری در مورد پذیرش مسافران با ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیما‌ها در پرواز‌های ورودی و خروجی استان، این دستورالعمل به اجرا درآمد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی جزینی‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: با توجه به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا، ورود به ترمینال پرواز‌های فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان بدون ماسک ممنوع بوده و مسافران، مشایعت‌کنندگان و کارکنان فرودگاه باید قبل از ورود به ترمینال نسبت به استفاده از ماسک اقدام کنند.

او  افزود: ناظران سلامت با لباس مخصوص به صورت مستمر در ترمینال فرودگاه‌ها حضور دارند و بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک مسافران، مشایعت‌کنندگان، کارکنان ایرلاین‌ها و بهره‌برداران فرودگاه بویژه در مراحل بازرسی و صف‌های کانتر پرواز نظارت خواهندداشت و به افرادیکه پروتکل‌های اجتماعی رارعایت نمی‌کنند تذکرات لازم را می‌دهند.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان بیان کرد: پایش و تب‌سنجی مسافران در مبادی ورودی وخروجی ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان درحال انجام است و ناظران بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

او تصریح کرد: نصب بنر‌های هشداردهنده، نشانگر‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، ایجاد فاصله میان صندلی‌های مستقر در سالن‌های انتظار وترانزیت، ضدعفونی و میکروب‌زدایی همه سطوح قبل و بعد از هر پرواز از سایر اقدامات فرودگاه‌های سیستان‌و بلوچستان در مقابله با بحران کرونا بوده که از ابتدای شیوع این بیماری در تمامی فرودگاه‌های این استان در حال اجرا است.

جزینی‌زاده افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به‌صورت مستمر بسته‌های حفاظت شخصی (ماسک، دستکش و دستمال مخصوص ضدعفونی) توزیع و روزانه قبل وبعد از هر پرواز تمامی فضا‌های داخلی ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان ضدعفونی می‌شود.

او  ادامه داد: به منظور حفظ سلامتی مسافران علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هنگام پذیرش مسافران، تمامی دستورالعمل‌های اجرایی نیز در زمان انتقال مسافران از ترمینال به هواپیما رعایت می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار