قرص چاقی و لاغری فرشته فاقد مجوزسازمان غذا و دارو

کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: قرص چاقی و لاغری فرشته فاقد مجوز و تاسیس،واردات،تولید،توزیع وعرضه ازسازمان غذا و دارو است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، نگار مهری, کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در طی سال جاری ۱۷۵بازرسی انجام شده است که این بازرسی ها توسط اداره صنعت معدن و تجارت از سطح عطاری های استان بیش از یک هزار عدد کپسول چاقی و لاغری غیر مجاز و غیر استاندارد ضبط و جمع آوری شد.
او ادامه داد: کپسول چاقی و لاغری غیر مجاز فرشته یکی از خطرساز ترین و پرعارضه ترین داروهای تقلبی است که براساس گزارش‌ ها و شکایات دریافتی مبنی بر ایجاد عوارض جدی و جبران ناپذیر به دنبال مصرف کپسول «فرشته» برای مصرف کنندگان این محصول که منجر به بستری در بیمارستان و یک مورد مرگ نیز شده است.
کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: کپسول «فرشته» هیچگونه مجوزی از تاسیس، واردات، تولید، توزیع و عرضه از اداره کل نظارت و ارزیالی فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ندارد.
مهری گفت: قرص های چاقی و لاغری را تنها از داروخانه‌ها خریداری کنید.
او افزود:زیر نظر پزشک و با مشاوردکتر داروساز اقدام به تهیه و مصرف هرگونه دارو یا مکمل برای درمان چاقی و لاغری کنید و از خود درمانی و عمل به توصیه‌های غیرعلمی برای درمان بیماری‌ها و تهیه هرگونه دارو از عطاری ها اجتناب کنید.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار