در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارسال ۹۷۳ اثر به نخستین جشنواره بزرگ «غزل فارسی»

بیلکار گفت: ۹۷۳ اثر از سراسر کشور و چهار کشور جهان به دبیرخانه نخستین جشنواره بزرگ «غزل فارسی» ارسال شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در این روز‌ها که با شیوع بیماری کرونا در کشور مواجه هستیم، نخستین جشنواره بزرگ غزل فارسی در فضای مجازی در حال برگزاری است. پس از اتمام مهلت آثار به این جشنواره، به دلیل استقبال شاعران تا ۲۷ مهر ماه سال جاری تمدید شد.


بیشتر بخوانید



محمد سعید بیلکار، دبیر نخستین جشنواره بزرگ غزل فارسی درباره این جشنواره ادبی گفت: ۹۷۳ اثر از سراسر کشور و چهار کشور افغانستان، تاجیکستان، انگلستان و استرالیا به دبیرخانه نخستین جشنواره بزرگ غزل فارسی ارسال شد که این مسئله گستره غزل فارسی را نشان می‌دهد.

وی افزود: دوستانی که آثارشان را به دبیرخانه نخستین جشنواره بزرگ غزل فارسی فرستادند و تمام شرایط ارسال اثر را رعایت کرده بودند، کدی از دبیرخانه دریافت کردند. اگر کسی تمام شرایط را رعایت کرده و کدی دریافت نکرده است می‌تواند به دبیرخانه جشنواره اطلاع دهد.

دبیر نخستین جشنواره بزرگ «غزل فارسی» اظهار کرد: چهار جایزه به شرکت کننده در نخستین جشنواره بزرگ غزل فارسی اهدامی شود. هیئت داوران و هیئت ژوری داوری بخش جایزه بزرگ غزل فارسی را که اصلی‌ترین بخش جشنواره ماست به عهده دارند، هرکدم از این گروه‌ها به آثار ارسالی از یک تا صد نمره می‌دهند. میانگین نمره‌های هر بخش گرفته می‌شود، کسی که بالاترین نمره را کسب کند برنده این بخش خواهد بود. در بخش ویژه هیئت داوران هم که ۱۴ داور جشنواره داوری آثار را به عهده دارند، همین گونه عمل می‌کنند. ۴۶ عضو هیئت ژوری می‌توانند در بخش جایزه هیئت داوران شرکت کنند.

بیلکار بیان کرد: متمام آثار ارسالی به نخستین جشنوازه بزرگ غزل فارسی را قرعه کشی می‌کنیم و به ۵ نفر جوایز نفیسی در بخش قرعه کشی میان تمام آثار اهدا می‌شود. بخش جایزه آرای مردمی این جشنواره از ۱۳ آبان ماه در صفحه جشنواره غزل فارسی آغاز می‌شود مردم و اهالی شعر برگزیده این بخش را انتخاب می‌کنند.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار