رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم؛

۳۸۴ نفر در حوادث ترافیکی قم مصدوم شدند

شهیدی گفت:از پنج آبان تا ۱۲ آبان ماه، ۶ هزار و ۱۱ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ این استان برقرار و منجر به انجام یک هزار و ۸۳۶ ماموریت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمد شهیدی رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم گفت: از پنج تا ۱۲ آبان ماه، ۶ هزار و ۱۱ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ این استان برقرار و منجر به انجام یک هزار و ۸۳۶ ماموریت شد.

به گفته شهیدی، ۳۰۷ حادثه ترافیکی منجر به جرح و فوت دراین مدت رخ داد که ۲۵۸ حادثه در داخل شهر و ۴۹ حادثه نیز در محور‌های مواصلاتی بوده‌است.

او اضافه کرد: در این ماموریت‌ها، یک هزار و ۶۵۰ بیمار و مصدوم توسط کارشناسان اورژانس به مراکز درمانی قم منتقل شدند.

 رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به فوت دو نفر در حوادث ترافیکی هفته گذشته، گفت: ۳۸۴ نفر نیز مصدوم شدند که ۱۳۸ نفر در محل حادثه درمان و ۲۴۶ نفر به علت وخامت حالشان به مراکز درمانی منتقل شدند.

شهیدی بیان کرد: ۱۸۲ مورد از حوادث ترافیکی رخ داده معادل ۵۹ درصد و ۲۲۰ نفر از مصدومان حوادث معادل ۵۷ درصد، سرنشینان موتورسوار بوده‌اند.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد با ۲۷۰ نیروی انسانی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.