مساجد محور فعالیت گروه‌های جهادی

گروه‌های جهادی فعالیت خود را در سطح خراسان جنوبی از اواخر هفته گذشته آغاز کردند و محوریت فعالیت این گروه ها مساجد و به صورت محل محور تعیین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هنری رئیس مجمع جهادگران استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت : پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مجدد نیرو‌های داوطلب و جوانان مخلص جهت مبارزه با کرونا در میدان، با تشکیل جلسات شورا‌های جهادی شهرستان‌ها بر اساس اولویت بندی فعالیت‌ها و خدمات جهادگران بر اساس نیاز ستاد‌های شهرستانی کرونا و مراکز بهداشت در شهرستان‌ها گروه‌های جهادی فعالیت خود را در سطح استان از اواخر هفته گذشته در لبیک به مقام عظمای ولایت آغاز کردند.

او افزود: جهت هماهنگی فعالیت گروه‌های جهادی و گروه‌های مردمی در سطح استان و هدایت و راهبری آن‌ها در بحث استفاده بهینه از ظرفیت نیرو‌ها در مقابله با ویروس کرونا، مجمع جهادگران استان تشکیل جلسه داد و برای هماهنگی موضوع قرارگاه جهادی شهید کاوه جهت مقابله با ویروس کرونا در سطح استان راه اندازی شد، که بر اساس کمیته‌های زیر مجموعه قرارگاه فعالیت‌های مختلفی در سطح استان پیگیری خواهند کرد که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های قرارگاه هماهنگ کردن همه گروه‌های جهادی و مردمی در سطح استان و اعلام اولویت بندی برنامه‌ها در شهرستان‌ها بر اساس نظر شورای جهادی شهرستان‌ها و پشتیبانی از شورای جهادی در سطح شهرستان‌ها جهت عملکرد مطلوب می‌باشد.

رییس مجمع جهادگران استان با اشاره به اقدامات تصمیم گرفته شده در قرارگاه گفت: قرارگاه جهادی شهید کاوه جهت مقابله ویروس کرونا با تمرکز بر بحرانی‌ترین نقاط استان عملیات جهادی خود را در کمیته‌های ذیل قرارگاه جهادی دنبال می‌کنند.

همچنین مقدور شد با عنایت و تاکید مقام عظمای ولایت محوریت فعالیت گروه‌های جهادی در مساجد و به صورت محل محور باشد.

هنری در ادامه بیان کرد : احصا مسائل و مشکلات اجرایی مرتبط با کرونا توسط گروه‌های جهادی و ارجاع آن به قرارگاه جهت پیگیری، استفاده از ظرفیت رسانه و هنر جهت ترویج و فرهنگ سازی نکات اموزشی بهداشتی، اعزام، آموزش و توجیه افراد جهادی متقاضی در بیمارستانها، ضدعفونی مدارس مساجد و ... بر اساس اولویت و نیاز هر شهرستان، حل مشکل مشاغل آسیب دیده از کرونا، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و فعال شدن کارگاه‌های مرتبط به گروه‌های جهادی و مجموعه‌های مردمی، فرهنگ سازی در زمینه اهدای پلاسمای خون افراد بهبود یافته و دیگر نکات حائز اهمیت از جمله اقدامات قرارگاه جهادی شهید کاوه در سطح استان می‌باشد. همچنین استفاده از ظرفیت نهاد‌های انقلابی مانند ستاد اجرای فرامین حضرت امام (ره)، بنیاد علوی، کمیته امداد، آستان قدس و ... جهت پشتیبانی مالی از فعالیت‌های جهادی در سطح استان استفاده بهینه خواهد شد.


بیشتر بخوانید


رئیس مجمع جهادگران استان گفت: سلامت افراد جهادی در زمینه همکاری و حمایت آن‌ها از مدافعان سلامت در اولویت قرار گرفته است و همچنین با استفاده از ظرفیت خیرین عزیز و نهاد‌های خدمت رسان مبنی بر تامین اقلام بهداشتی و حفاظتی برای خانواده‌های محروم و بی بضاعت و تامین تیم جهادی برای خرید اقلام و مایحتاج ضروری خانواده‌هایی که به دلیل بیماری کرونا در قرنطینه هستند برنامه ریزی انجام شده است.

او افزود: در جهت تحقق فرمایشات حضرت آقا در خصوص اهمیت معجزه وار دعا توسل و استغفار جهت رفع بلا توسط کمیته فرهنگی و تولید محتوا برنامه عملیاتی در این زمینه در حال انجام است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.