هشدار توئیتر به نامزدهای انتخاباتی آمریکا درباره ادعای پیروزی پیش از موعد

توئیتر اعلام کرد که توئیت هایی که اطلاعات نادرست درباره انتخابات آمریکا منتشر می کنند را برچسب گذاری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک ماهی است که کشور آمریکا در تکاپوی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور است و در این میان شبکه‌های اجتماعی که در این روز‌ها به مرجعی بسیار مهم برای کسب اخبار توسط مردم تبدیل شده است قوانین خود را با توجه به شرایط کنونی آمریکا تغییر داده‌اند. چندی پیش بود که توئیتر اعلام کرد قصد دارد با پست‌هایی که باعث تحریک مردم برای ایجاد آشوب یا تشویش اذهان عمومی در این شبکه منتشر می‌شود را برچسب گذاری و یا حذف خواهد کرد.

به تازگی نیز اخباری از این شبکه اجتماعی منتشر شده است که اعلام می‌کند توئیتر قصد دارد پست‌هایی که نتیجه انتخابات آمریکا را پیش از اعلام رسمی آن توسط منابع رسمی این کشور منتشر می‌کنند را برچسب گذاری کند؛ ظاهرا این موضوع صرفا شامل افراد عادی نخواهند بود و تمامی افراد مشهور، کاندید‌های انتخابات و کمپین‌های انتخاباتی را نیز شامل می‌شود. گفتنی است نتیجه رسمی انتخابات آمریکا در صورتی که از یکی از ۷ پلتفرم FOX، CNN، AP، ABC NEWS، Decision Desk HQ، CBS News، News و NBC News اعلام شود، مورد تایید توئیتر خواهد بود.

توئیتر

توئیتر تمرکز بالایی روی حساب های کاربری بالای ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارد

شرکت توئیتر در پیام رسمی خود اعلام کرده است که در این روز‌ها اولویت اصلی ما انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و قصد داریم از این طریق کاری کنیم تا کمترین اطلاعات گمراه کننده در فضای این شبکه وجود داشته باشد. ظاهرا تمرکز اصلی توئیتر روی حساب‌هایی خواهد بود که بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده داشته باشند و به محض انتشار اطلاعات غلط توسط آن حساب‌ها توئیتر روی آن پست برچسب خواهد زد تا افراد متوجه شوند اطلاعات موجود در آن پست صحت ندارد.

گفتنی است که این اقدام توئیتر بی ربط با صحبت‌های اخیر دونالد ترامپ مبنی بر اعلام نتیجه انتخابات به نفع خود پیش از اعلام رسمی آن توسط منابع خبری آمریکا نیست؛ با این حال باید منتظر بود و دید این اقدام توئیتر تا چه می‌تواند روی انتشار اطلاعات درست درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اثر گذار باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار