بخشش زندانی محکوم به قصاص همزمان با میلاد رسول مهربانی ها

رییس ندامتگاه کاشان گفت: همزمان با سالروز میلاد پیامبر رحمت ، حضرت محمد صلی الله علیه و آله چهارمین فرد محکوم به قصاص قبل از اجرای حکم ازسوی اولیای دم بخشیده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن محبوبی رییس ندامتگاه کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:قصاص حکم شرعی است و در حالی که مقدمات اجرای حکم قصاص فراهم شده بود، اما خانواده مقتول در اقتدا به سیره پیامبر بزرگ خدا، عفو و بخشش را بر انتقام ترجیح داده و یک خانواده را به شادی و امنیت رساندند.

او، تصریح کرد: فرد محکوم، در سال ۱۳۹۴ هنگام درگیری، یکی از شهروندان را به قتل رسانده بود که پس از دستگیری به زندان کاشان معرفی شد و پرونده او پس از رسیدگی و قطعی شدن حکم، منجر به صدور حکم قصاص شد.

به گفته او، تلاش‌های خیرخواهانه مجموعه دادستانی و زندان کاشان و مشارکت نیکوکاران این شهر برای دعوت دو طرف دعوا به مصالحه و اصلاح ذات البین به نتیجه رسید و فرد محکوم به آغوش خانواده برگشت.

رییس ندامتگاه کاشان، اقدام فداکارانه خانواده مقتول را شایسته تقدیر دانست و گفت: هر کس جان انسانی را نجات دهد، به مانند آن است که یک جامعه را نجات داده است.

محبوبی، با تاکید بر اینکه جامعه امروز، نیازمند فرهنگ صلح و سازش است تا آثار اجتماعی اختلاف‌ها به ویژه در گروه جوانان و نوجوانان در جامعه کم شود افزود: شهروندان باید بیش از پیش با آموزه‌های بخشش، سازش و گذشت به عنوان اصل‌های اساسی فرهنگ و اخلاق دینیبه صورت عملی، واقع گرایانه و پرهیز از شعار آشنا شوند و بر این اساس رفتار کنند.

او، تاکید کرد: سه نفر از زندانیان کاشان نیز پیش از این قبل از اجرای حکم قصاص، با اعلام گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافتند.

رئیس اداره زندان کاشان، در پایان از استقرار دادیار ناظر مستقل در ندامتگاه کاشان خبر داد و گفت: زندان کاشان متهمین و محکومین چهار حوزه قضایی کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود را پذیرش می‌کند که مراجعه به هر یک از این مراجع قضایی برای مددجویان و خانواده‌های آن‌ها با توجه به بعد مسافت مشکلات مالی و روانی به دنبال دارد.

او، اظهار داشت: با ابلاغ دادستان محترم شهرستان کاشان، جواد انتصاریان به عنوان دادیار ناظر زندان این شهر معرفی شده و شروع به کار کرده است که قبول تامین، اعطای تسهیلات قضایی، مرخصی پایان حبس، تخفیف مجازات و اشتغال در خارج از زندان، از جمله اختیارات دادیار ناظر زندان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.