حادثه صحرای طبس؛ مشتی از خروار‌ها جنایات آمریکای آدم کش/خانواده یزدی که با شلیک آمریکایی‌ها پرپر شد

استان یزد که از دیرباز به دارالعباده بودن شهرت گرفته در طول عمر چهل ساله انقلاب اسلامی از اقدامات خصمانه آمریکا بی نصیب نبوده و خسارت جانی و مالی بی شماری را از جانب استکبار جهانی متحمل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بی شک بازنده اصلی واقعه انقلاب اسلامی ایران؛ استکبار جهانی به رهبری شیطان بزرگ آمریکا است. چراکه انقلاب اسلامی دست چنین کشور خبیثی را که تا قبل از انقلاب اسلامی هرکاری که اراده می‌کرد در ایران انجام می‌داد و کسی نه تنها مانع آن نمی‌شد بلکه راه گشای آن هم بود قطع کرد.

انقلاب اسلامی راه استقلال و مبارزه با استکبار و استعمار را در پیش گرفت. بر همین اساس در بیش از چهار دهه گذشته انواع و اقسام اقدامات خصمانه را از سوی آمریکا از همان روز‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی شاهد بوده و هستیم.

جنایاتی که چه به صورت مستقیم و چه با حمایت آمریکا علیه مردم ایران صورت گرفته است. البته جنایات آمریکا تنها به پس از پیروزی انقلاب بر نمیگردد بلکه قبل از انقلاب از سال ۱۳۳۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها اقدامات خصمانه و جنایات کارانه‌ای از جمله کودتای ۲۸ مرداد را انجام داده اند.

استان یزد که از دیرباز به دارالعباده بودن شهرت گرفته در طول عمر چهل ساله انقلاب اسلامی از اقدامات خصمانه آمریکا بی نصیب نبوده و خسارت جانی و مالی بی شماری را بجا گذاشته است که در این نوشتار با مروری کوتاه، به مهمترین اقدامات و جنایات ایالات متحده آمریکا علیه یزدی‌ها اشاره می‌شود.

خانواده یزدی که در فاجعه انفجار پرواز ۶۵۵ از بین رفت!

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR۶۵۵» از تهران به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) پس از توقف بین راهی در بندر ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، به شهادت رسیدند، این اتفاق از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

در بین سرنشینان این پرواز ۱۹ شهروند یزدی به شهادت رسیدند که غمبارترین آن شهادت خانواده حسین دهقان چناری بود، شهید دهقان چناری به همراه همسر و سه فرزند خود در این پرواز به شهادت رسیدند و این تراژدی زمانی غم انگیزتر شد که وقتی جنازه مادر در بستر خلیج فارس پیدا شد هنوز کودک خردسالش را در آغوش داشت!

تعدادی از مسافران یزدی در حادثه سقوط هواپیمای ۶۵۵

تعدادی از مسافران یزدی در حادثه سقوط هواپیمای ۶۵۵

سربه نیست شدن جوانان یزدی در جریان کودتای ۲۸ مرداد

نقش جنایتکارانه آمریکا در کشور به ویزه در کودتای ۲۸ مرداد بر کسی پوشیده نیست، انجاکه متخصصان "سیا" در امور ایران پس از اختیار یافتن، تدارک کودتا را آغاز کردند. آنان وضعیت را مورد مطالعه قرار دادند و در ۶ آوریل/ ۲۸ فروردین گزارش اولیه‌ای تهیه کردند که نتیجه می‌گرفت که یک کودتای مورد حمایت "سیا" شدنی و "زاهدی" بهترین نامزد برای جانشینی مصدق است.

در آن زمان که حکومت پهلوی رو به نیستی می‌رفت، علاوه بر محرومیت‌هایی که به مردم تحمیل می‌شد، جوانان زیادی به اشکال مختلف سربه نیست شدند که برای نمونه می‌توان به جوان رضوانشهری اشاره کرد که به دلیل فعالیت‌های دینی و انقلابی با یک تصادف ساختگی سربه نیست شد یا در رکن اباد میبد در سال ۵۶ جوان دیگری به همین نحو از میان برداشته شد.

حتی می‌توان برای شکنجه‌های بی رحمانه ساواک در این دوره نمونه‌های زیادی اورد که جوانان زیادی را در یزد به کام مرگ و بیماری‌های دائمی کشاند که همه خسارت محض تلقی می‌شود.

حادثه صحرای طبس و شهادت شهید محمد منتظرقائم

عملیات طبس یا پنجه عقاب نام عملیاتی نظامی بود که توسط نیروی دلتا ارتش ایالات متحده در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ برای آزادسازی آمریکایی‌های دستگیر شده در لانه جاسوسی انجام شد.

در این جریان که با دستور مستقیم کارتر رئیس جمهور وقت امریکا عملیاتی شده بود، پس از شکست مفتضحانه در صحرای طبس، با نفوذ داخلی و توطئه عامل همراه با آمریکا هلی‌کوپتر‌های بجامانده که اسناد محرمانه و اسرار زیادی را در دل خود داشتند سه مرتبه بمباران شدند که فرمانده وقت سپاه یزد سردار شهید محمد منتظرقائم و همراهانش که برای بررسی وارد منطقه شده بود در اولین مرحله بمباران به شهادت رسید و خونش روشنی بخش حیله‌ها و توطئه‌های امریکا علیه انقلاب اسلامی شد.

شهید محمد منتظرقائم

سردار شهید محمد منتظر المهدی

واقعه صحرای طبس

واقعه صحرای طبس

واقعه صحرای طبس

حضور رهبر معظم انقلاب در تشییع پیکیر شهید منتظرقائم

پشتیبانی آمریکا از هشت سال جنگ نابرابر

هشت سال دفاع مقدس، نمونه بارز جنایت آمریکا است چراکه شریک جرم اول صدام به طور مستقیم و غیرمستقیم دولت امریکا است، تغذیه صدام با سلاح‌های شیمیایی توسط اروپا و آمریکا چنان پرواضح است که می‌توان همچنان آثار این جنایت را در کشور دید.

استان یزد با اهدای ۴۰۰۰ شهید والامقام و تعداد زیادی جانباز که بسیاری از ان‌ها جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان هستند مهر تاییدی بر جنایات آمریکا بر مردمان این سرزمین است.

شراکت آمریکا در جنایات هشت سال جنگ تحمیلی بعثی‌ها تنها به تغزیه تجهیزات و سلاح بسنده نمی‌شود و در بسیاری از موارد با ارائه اطلاعات ماهواره‌های جاسوسی خود به صدام موجب شهادت هزاران نفر از جوانان این مرز و بوم شد.

«حادثه صحرای طبس»؛ مشتی از خروار‌ها جنایات آمریکای آدم کش/خانواده یزدی که با شلیک آمریکایی‌ها پرپر شد

در کتاب «ویرانه‌های دروازه شرقی» که عنوان کتاب هم با کنایه انتخاب شده، فرمانده اطللاعات ارتش عراق به صراحت عنوان می‌کند که هر عصر دوشنبه پیکی به سفارت آمریکا برای دریافت اطلاعات تازه به سفارت آمریکا فرستاده می‌شده است.

جنایات آمریکا بر علیه مردم ایران به اندازی است که تاریخ تا به ابد حکایت‌های فراوانی را برای اثبات ان‌ها در دل خود دارد که هر گوشه آن سرباز کند خباثت شیطان بزرگ نمایان‌تر می‌شود.

منبع راه دانا

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
مرگ بر ستمگران عالم