رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: وحدت مذاهب مختلف اسلامی، نوعی استکبارستیزی و هم جبهه شدن علیه مستکبران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، حجت‌الاسلام یاسر آقامحمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد اظهار داشت: امسال تقارن ۱۳ آبان با جشن ولادت نبی مکرم اسلام (ص) باعث شده که مسلمانان جهان بیشتر از سال‌های گذشته در خصوص استکبارستیزی با هم توافق نظر داشته باشند.

آقامحمدی اضافه کرد: اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) که با واکنش مسلمانان جهان روبرو بود، باعث شده امسال مساله استکبارستیزی در جوامع اسلامی رنگ و بوی تازه به خود بگیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد با اشاره به نامگذاری هفته‌ای به نام هفته وحدت از سوی امام خمینی (ره) تصریح کرد: نامگذاری هفته‌ای به این نام، نشانه اوج جهان‌بینی امام راحل برای تحکیم اتحاد و همبستگی بین مسلمانان جهان بود.

آقامحمدی افزود: وحدت مورد نظر امام راحل این نیست که مسلمان سنی به شیعه و یا شیعه به سنی تبدیل شود بلکه در دیدگاه ایشان وحدت فراتر از این مسایل و هدف از آن اتحاد مسلمانان در یک جبهه علیه استکبار بود.

او در ادامه گفت: وحدت یکی از آموزه‌های مهم قرآنی است که در دین اسلام برای اتحاد بیشتر و دوری از جنگ و خونریزی در بین ملت‌ها به آن توصیه شده است.

۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول با عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.