۱۵ نشانه که از خوشبخت بودن شما خبر می‌دهد

گاهی اوقات ما در اطرافمان اتفاقاتی رخ می‌دهد که فکر می‌کنیم همه چیز در حال فروپاشی است؛ حال آنکه واقعیت چیز دیگری است.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه «Lifehack»، گاهی اوقات لحظاتی در زندگی رخ می‌هد که تصور می‌کنیم همه چیز در حال فروپاشی است. این مسأله ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که شما شغل خود را از دست داده اید؛ زندگی شما با شریک تان رو به پایان است و یا حتی در گذراندن یک امتحان موفق نشده اید؛ از این رو به سادگی احساس یأس، ناامیدی و شکست دارید.

وینستون چرچیل گفته است: «موفقیت، رفتن از یک شکست به شکست بعدی بدون از دست دادن اشتیاق است.» بنابر این هر چقدر هم که امید خود را از دست داده اید، باید به این علائم نگاه کنید؛ چرا که زندگی شما به اندازه احساس شما در این لحظه بد نخواهد بود.

اکنون در اینجا ما ۱۵ علامتی را که علی رغم اعتقادتان، نشان می‌دهد شما زندگی خوبی را دارید، بیان می‌کنیم:

۱- آزمودم و یاد گرفتم

شما هیچ انسانی را پیدا نخواهید کرد که به شما بگوید زندگی آسان است؛ چرا که زندگی پر از موانعی است که غلبه بر آن‌ها معمولا آسان نیست و ممکن است تأثیرات فراوانی از خود بر جای گذارد. اندکی در خصوص تمامی شکست‌های خود که پشت سر گذاشته اید، فکر کنید. مطمئنا برای شرایطی که شما را به اینجا کشانده، دلیلی خواهید یافت؛ اما با این وجود، باید پیوسته با ایمان، امید و عشق رو به سوی جلو حرکت کنید. باید بدانید هر تجربه ای، خواه پیروزی و یا شکست، چیز‌های فراوانی را به ما می‌آموزد و این احساس را برای ما به وجود می‌آورد که دوباره متولد شده ایم.

۲- خواب با وجدان راحت

استیو جابز، مدیر ارشد اجرایی سابق شرکت رایانه‌ای اپل می‌گفت برایش مهم نیست که ثروتمندترین مرد جهان باشد؛ بلکه آنچه برایش مهم است، این است که هنگامی که به رختخواب می‌رود، با وجدانی آسوده بخوابد.

۱۵ نشانه که از خوشبخت بودن شما خبر می‌دهد

پس هرچه را احساس کرده و یا تجربه می‌کنید، همه را به خدا بسپارید و با ضمیری آسوده بخوابید. باید اشتباهات خود را بشناسید و بدانید هر چه که توان داشته اید، انجام داده اید. از این رو نترسید؛ چرا که خداوند پاداش کسی را که بهترین کار را انجام داده، هدر نمی‌دهد.

۳- همیشه تشنه آن هستید که بهتر باشید

واقعیت آنکه شما اندکی احساس شکست می‌کنید، به دلیل آنکه آنچه را می‌خواهید محقق نشده، این واقعیت را روشن می‌سازد که شما پیوسته در حال تلاش هستید و این امری نیکوست. هرچقدر هم که شکست خورده اید، باید بدانید نباید اشتیاق خود را برای بهترین بودن از دست بدهید تا آنکه در نهایت به خوشبختی، پیروزی و عشق برسید و نباید هرگز از آن ناامید شوید.

آلبرت اینشتین می‌گوید دلیل موفقیت اش این نبوده که باهوش‌ترین فرد در جهان بوده؛ بلکه قدرت اش بر تفکر طولانی مدت در مورد مشکلات بوده است.

۴- کاری دارید که آن را انجام دهید

در صورتی که کاری دارید که آن را انجام دهید، باید خوشحال باشید؛ چرا که بسیاری از افراد در جستجوی ان هستند. با این وجود باید تلاش کنید و پیوسته برای رسیدن به آنچه بهتر است، همراه با احساس رضایت از آنچه دارید، در تلاش باشید؛ بنابر این باید تلاشی بیشتر انجام داده و بیشتر به خود اعتماد داشته باشید.

۵- دانش پیش روی شماست

در این عصر، اینترنت به ما این فرصت را داده تا هر چیزی را یاد بگیریم. دانش همان قدرتی است که شما به آن نیاز دارید و به شما کمک می‌کند تا آرزوهایتان را برآورده سازید. پس در تمامی اوقات فرابگیرید و از تمامی فرصت‌هایی که به شما داده شده، استفاده کنید تا چیزی جدید را بیاموزید.

۶- غذایی برای خوردن دارید

گاهی اوقات بیش از آنچه که به آن نیاز دارید، باید به یاد داشته باشید بسیاری از افراد در جهان غذای روزانه شان را نیز ندارند؛ از این رو داشتن غذا نعمتی بزرگ است که باید قدر آن را بدانید و از هر وعده آن، بهره برده و بخاطر وجود آن خدا را شکر کنید و حتی برای آن احساس خوشبختی کنید.

۱۵ نشانه‌ای که بیانگر آن است شما در زندگی خوشبخت هستید

۷- شما توانایی انتخاب دارید

یکبار ارسطو گفت: «تعالی تصادفی نیست؛ بلکه محصول تلاش فراوان و اجرای هوشمندانه است. این بیانگر انتخابی خردمندانه از گزینه‌های مختلف است انتخاب و نه شانس، سرنوشت شما را تعیین می‌کند.»

آنچه در این نکته می‌خواهیم بیان کنیم، این است که شما باید این قدرت انتخاب را که خداوند به شما داده، در راه تحمل مسئولیت و تصمیم گیری و توانایی در ارزیابی آن ارج نهید.

۸- حتی اگر در عشق شکست خورده اید، اما حداقل این احساس را تجربه کرده اید

هنگامی که عاشق می‌شوید و علاقه‌مند هستید تا همیشه با آن فردی که دوستش دارید، باشید، باید این لحظه را که هرگز از ذهنتان پاک نخواهد شد صرف نظر از آنکه پایان کار چه خواهد شد به خودی خود قدر بدانید.

۹- آب تمیز برای نوشیدن دارید

شما باید به یاد داشته باشید در هند برخی اوقات ۲۵ نفر و یا حتی بیشتر از یک شیر آب واحد استفاده می‌کنند و حتی گاهی اوقات افراد جز آب مخلوط با گِل، چیزی برای نوشیدن پیدا نمی‌کنند. باید خدا را برای این نعمتی که به شما داده و می‌توانید در هر زمانی، برخاسته و آبی بنوشید و لیوان خود را از آن پر کنید، سپاس گویید.

۱۵ نشانه‌ای که بیانگر آن است شما در زندگی خوشبخت هستید

۱۰- آرزو دارید

آرزوی شما هر چه که باشد، باید بدانید افرادی هستند که حتی نمی‌دانند باید چه کار بکنند و چرخه زندگی آن‌ها را بدون اینکه علاقه و اشتیاق خود را تحقق بخشند، بکار می‌گیرد؛ بنابراین نباید تسلیم ناامیدی شوید و از محقق کردن آرزوی خود دست بردارید.

۱۱- خوشبختی، چیزی واقعی است

گفته می‌شود که خوشبختی و سعادت، همان تصمیم شماست. هیچ کس نمی‌تواند شما را خشمگین کند؛ مگر آنکه شما نیز خواهان آن باشید. پس باید را برای آنکه احساس سعادت کنید، تصمیم خود را بگیرید. باور کنید پس از آن تفاوت زیادی به وجود خواهد آمد؛ تا جایی که سبب می‌شود شما به مسائل از عینک متفاوت تری در هر مسأله نگاه کنید و از همه چیز لذت ببرید.

۱۲- لباسی برای پوشیدن دارید

گاهی اوقات نگاه می‌کنیم و می‌بینیم در مرحله‌ای هستیم که هر روز صبح کمد لباس را باز کرده و انتخاب می‌کنیم که برای بیرون رفتن مان چه باید بپوشیم. اینکه شما مجبور نیستید در خیابان برهنه و یا با لباس نامناسب و ژنده بروید و از نعمت لباس پوشیدن برای هر موقعیتی برخوردار هستید، نعمتی است که همگان از آن بهره‌مند نیستند.

۱۳- قدرت بخشش دارید

آیا می‌توانید تصور کنید جهان بدون بخشش چه شکلی پیدا می‌کرد؟ پس همیشه تلاش کنید تا در مسائل کوچک گیر نکنید. عدم بخشش سبب بروز اندوه و تلخی می‌شود. از این رو باید برخی از تصمیم‌ها را بگیرید و از جمله آن احساس سعادت و نیز یخشش دیگران به قدر امکان است؛ چرا که خداوند بخشش را با آمرزش پاداش می‌دهد.

۱۴- به خداوند اعتماد دارید

بسیاری از افراد در جهان وجود دارند که در اوقات سخت، بزرگترین چیز را برای آنکه بدان پناه ببرند، ندارند. تصور کن که به خداوند و وجود آن ایمان داری. اعتماد به خداوند و امید به امر او، آرامش بخش‌ترین کار برای روح به شمار می‌رود. تنها کاری را که باید انجام دهید را با تمام انرژی انجام دهید و نتیجه را به خداوند واگذار کنید. خدا آنچه را که برای شما خیر است انجام می‌دهد و پیوسته به شما کمک می‌کند تا به مقصود برسید. تنها به انتخاب خدا ایمان داشته باشید و به قضاوت او رضایت داشته باشید. خداوند به شما از چیز‌هایی روزی می‌دهد که به فکرتان نیز نمی‌رسد که روزی با شما خواهند بود.

۱۵ نشانه‌ای که بیانگر آن است شما در زندگی خوشبخت هستید

۱۵- توایایی دوست یابی در سطح جهانی

در این عصر، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در سطح اینترنت وجود دارد. شبکه وب که می‌توانید از طریق آن به هر کسی دسترسی داشته باشید و با هر کسی در هر مکانی خارج از مرز‌ها ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید دوستانی داشته باشید که بهترین‌هایی خواهند بود که در زندگی تان با آن‌ها آشنا شده اید حتی اگر در نزدیکی مکانی که شما زندگی می‌کنید، وجود نداشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: خوشبختی ، چرچیل ، اینشتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
خدایا توکل برتو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۲۲:۵۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
خیلی جالبه ، خیلی درست
Iran (Islamic Republic of)
دوستجاا
۱۷:۵۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اتفاقا.نداشتن عشق.خوشبختی.یابدبختی.محسوب.نمیشه.وقوعش.عین.مرگ.و.یا.حادثه..که.خبر.نمیکنه..فعلا.خوشاب.شما.قبل.ازعشق.وبعداز.اون.بقیه.اش.یاخدددددااااااا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
همون قدر که فقط پیش خدا شرمنده نباشیم
خودش بهترین خوشبختیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
همه رو دارم پس خدارو شکر ❤

«به جز ۸ چون نه عاشق شدم نه شکست عشقی خوردم»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
همه رو دارم پس خدارو شکر ❤

«به جز ۸ چون نه عاشق شدم نه شکست عشقی خوردم»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
به غیر از موارد 14 و 9 هیچ کدوم رو ندارم. حتی غذا هم یه وعده دارم که اونم باب میلم نیست.
آخرین اخبار