برگزاری همایش وحدت و بیداری اسلامی در سیریک

همایش وحدت و بیداری اسلامی با حضور علما و روحانیون شیعه و اهل سنت در شهرستان سیریک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،همایش وحدت و بیداری اسلامی عصر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت با حضور علما و روحانیون شیعه و اهل سنت در شهرستان سیریک برگزار شد.

امام جمعه سیریک در این همایش گفت: وحدت و انسجام بین علمای شیعه و اهل سنت اصل و رکن وحدت و انسجام اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن سالاری افزود: پرهیز از دامن زدن به مباحث تفرقه انگیز و چنگ زدن به مشترکات اسلامی که موجب همدلی و انسجام اسلامی می‌شود، ضروری است.

امام جمعه اهل سنت سیریک نیز گفت: استکبار سعی دارد با شعار‌های زیبا و عوام فریبانه، وحدت و اتحاد جهان اسلام به ویژه بین شیعه و اهل سنت تفرقه و اختلاف بیاندازد.

شیخ عبدالعزیز افراز هدف اصلی دین اسلام را توحید، وحدت، اکرام و تکریم عنوان کرد و افزود: افراط و تفریط برای اسلام بسیار خطرناک است و همه فرقه‌های اسلامی قابل احترام هستند.

محقق و پژوهشگر اهل سنت هرمزگان نیز گفت: امروز اسلام بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و همدلی دارد و بدون شک رمز موفقیت و پیروزی در همه کار‌های جامعه نیازمند به وحدت و انسجام است.

شیخ علی ماهیگیر افزود: جنگ‌ها و درگیری‌های فعلی کشور‌های اسلامی نشان از نبود وحدت و بصیرت دولت‌های اسلامی و نفوذ جهان استکبار در میان ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی است.

شهرستان سیریک در ۱۷۵ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

منبع :ایرنا
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.