بهسازی و آسفالت ۸۸ کیلومتر راه‌ در استان کردستان

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: امسال ۸۸ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان بهسازی،روکش و لکه گیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رامبد نوذری معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت:از محل اعتبارات این سازمان ۳۳۱ میلیارد ریال برای نگهداری راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان هزینه شد.

او افزود: بیشترین میزان این اعتبارات برای بهسازی و روکش آسفالت ۶۵ کیلومتر از محور‌های این استان به میزان ۲۷۸ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال هزینه شده است.

نوذری گفت: همچنین با استفاده از ۳۱ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال از این میزان اعتبار حدود ۶۸ هزار و ۲۵۰ متر مربع از راه‌های استان لکه گیری شده است.

معاون راهداری مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت» برای درز گیری ۱۶ کیلومتر از محور‌ها سه میلیارد و ۵۰ میلیون ریال و برای بازیافت سرد آسفالت با استفاده از سیمان هفت کیلومتر از مسیر‌ها نیز ۱۷ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال هزینه شده است.

نوذری افزود: امسال طرح‌های مرمتی این اداره کل با ۱۴ گروه امانی و ۱۵ گروه پیمانی از اواسط خرداد آغاز و هم اکنون به پایان رسیده است.

طول شبکه راه‌های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.