نمازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

تغییر سن در قانون انتخابات؛ خلاف روحیه جوانگرایی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: تغییر سن در قانون انتخابات بر خلاف روحیه جوانگرایی است و جوانان از نامزد شدن برای انتخابات محروم می‌شوند.

نمازی:علی نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار کرد: در این کلیات طبیعتا ایراداتی وجود دارد، در آن شرایط سلبی زیادی پیش بینی شده و نقش احزاب در این قانون بسیار ناچیز گرفته شده است.

او ادامه داد: ما با قوانین خود به جای اینکه در قانون انتخابات به سمت کارکرد‌های حزبی برویم، بیشتر به نقش حاکمیت پرداخته‌ایم و حتی کار‌های انتخاباتی همچون ثبت نام، شرایط احراز، نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی نامزد‌ها و برگزاری انتخابات را سخت کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تصریح کرد: در تمام کشور‌های دنیا، حکومت در سطح بالا درگیر انتخابات نمی‌شود و این احزاب هستند که نقش پررنگی دارند؛ همچنین افزایش حداقل سن در قانون انتخابات تدبیر درستی نبود.

نمازی افزود: امروزه صحبت از جوانگرایی و دولت جوان است، اما تغییر سن در قانون انتخابات بر خلاف روحیه جوانگرایی است، من معتقدم که ۴۵ سال سن زیادی است و جوانان از نامزد شدن برای انتخابات محروم می‌شوند.

او یادآور شد: به هرحال با تصویب قانون انتخابات، کار را سخت کرده‌اند و زمینه مشارکت مردم هم کاهش پیدا می‌کند، شرایط این قانون تقریبا قابل سنجش و اندازه گیری نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
مشکلات شما هم با مشکلات دنیا فرق می کند :سن،مدرک تحصیلی ،دارای سابقه پیامبری،ومزخرفاتی از این دست سر پوش گذاشتن بر انتخابات مر دمی ومردم سالاری ودلالی قدرت است دعوا سر لحاف ملاست! این قوانین مسخره در افریقا هم منسوخ شده
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
جوانگرایی در کارهای کلان و درجه یک سفاهته
آخرین اخبار