معرفی کتاب؛

اوضاع کاخ سفید ترامپ را در کتاب «ترس» بخوانید

کتاب «ترس» اثر باب وودوارد، به اوضاع کاخ سفید در دوران ترامپ پرداخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «ترس» عنوان کتابی است که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود  در سیزدهم آبان ۹۹ به آن اشاره کرده و گفتند «آمریکا به شدت دچار انحطاط است. این حرف خود نویسندگان داخل آمریکاست. در این سال‌ها کتاب‌هایی نوشته اند که پرده‌ها را بالا میزند! یکی از این کتاب‌ها را که به فارسی ترجمه شده، خواندم! پر از شواهد انحطاط آمریکاست! تمام کتاب نشان دهنده انحطاط نظام سیاسی آمریکا با حرکات رئیس جمهور آمریکاست».

در این کتاب به اوضاع کاخ سفید در دوران ترامپ پرداخته شده است. این کتاب را باب وودوارد، روزنامه نگار تحقیقی و نویسنده آمریکایی نوشت و با ترجمه میلاد فشتمی در بازار کتاب ایران هم توزیع شد. این روزنامه نگار تحقیقی و نویسنده آمریکایی، ترامپ را فردی دمدمی مزاج، عصبی، بی سواد و مبتلا به «پارانویا» معرفی می‌کند و می‌نویسد که مشاوران و اطرافیان ترامپ همواره او را کنترل می‌کنند تا حرکت نابجایی انجام ندهد. این کتاب در آستانه انتخابات میان دوره‌ای پارلمانی آمریکا راهی بازار نشر شد.


بیشتر بخوانید


باب وودوارد پیش از انتشار کتابش تلاش کرد تا نظر دونالد ترامپ را درباره چاپ چنین کتابی بپرسد، اما موفق به چنین کاری نشد. نوار صوتی وودوارد در اینترنت نشان می‌داد که ترامپ از انتشار چنین اثری خرسند نیست.

باب وودوارد در کتاب دیگرش با عنوان «ترامپ در خانه سفید»، با جزئیات دقیق و بی‌سابقه‌ای از دنیای درون کاخ‌سفید، رئیس جمهوری و چگونگی تصمیم‌گیری‌ها در مورد سیاست خارجی و مسائل داخلی آمریکا گزارش می‌دهد. این روزنامه نگار با استفاده از ساعت‌ها مصاحبه با منابع معتبر و چهره‌های سیاسی و دست‌اندرکار و خاطرات شخصی افراد در کنار مستندات دیگر، دست به تألیف و تدوین این اثر زده است.

باب وودوارد در بخشی از کتاب «ترامپ در خانه سفید» می‌نویسد «واقعیت این بود که در سال ۲۰۱۷ آمریکا توسط کلات و اقدامات یک رهبر عصبی، دمدمی مزاج و غیرقابل پیش‌بینی اداره می‌شد. کارکنانش در کنار هم جمع شده بودند تا جلوی چیزی را که از آن با‌عنوان خطرناک‌ترین تصمیمات ناگهانی رئیس جمهوری یاد می‌کردند، بگیرند.» این روزنامه نگار واقعیت‌های تکان دهنده‌ای را از دنیای درون کاخ سفید در سال اول ریاست جمهوری ترامپ روایت می‌کند.

وودوارد درباره ۸ رئیس جمهوری دیگر آمریکا کتاب نوشت. این نویسنده همان کسی است که به همراه کارل برنستین درباره رسوایی «واترگیت» یک کتاب نوشت، کتابی که به استعفای ریچارد نیکسون، رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال ۱۹۷۴ انجامید.

ماجرای واترگیت داستان جاسوسی و شنود از حزب دموکرات بود که با لو رفتن آن، رسوایی برای حزب جمهوری‌خواه و شخص ریچارد نیکسون به بار آمد. او از زمان ریاست‌جمهوری نیکسون تا اوباما گزارش‌های مستند و معتبری از رؤسای جمهوری امریکا به‌جامعه جهانی ارائه داد.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار