توزیع ۵ هزاربسته معیشتی در شهرستان خوی

رئیس اداره اوقاف خوی گفت: ۵ هزار بسته معیشتی در ۴مرحله توسط اداره اوقاف در بین آسیب دیده گان کرونا توزیع شده است.

جبرائیل ابراهیم پور رئیس اداره اوقاف خوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، از ابتدای شیوع ویروس  کرونا برای خانواده‌های آسیب دیده، ۵هزاربسته معیشتی در ۴مرحله، توزیع شده است.

او افزود: هر بسته معیشتی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان بوده که دربین خانواده‌ها توزیع شده است.

ابراهیم پور همچنین از ثبت ۲وقف انتفاعی جدید در شهرستان خوی خبر دادوگفت: ۷۰۱موقوفه در خوی وجود دارد که ۱۰۰ مورد آن‌ها منفعتی و بقیه آن‌ها انتفاعی است.

ابراهیم پور در ادامه، به درآمد هزینه شده امام زاده سید بهلول وبقعه متبرکه آقا میر هادی، به آسیب دیده گان کرونا اشاره کردوگفت: سازمان اوقاف خوی در دوران کرونا از در آمد امامزاده سید بهلول و آقا میر هادی به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای تهیه و توزیع بسته معیشتی، ضدعفونی مناطق شهری و توزیع ماسک هزینه نموده است.

او در مورد شرایط ثبت وقف جدید نیز گفت: وجود سند ششدانگ زمین یا مغازه بنام وقف کننده الزامی است و بعداز انجام مشاوره توسط مشاوران سازمان با فرد برای مشخص شدن نیت واقف و بعداز طی مراحل قانونی وقف جدید ثبت می‌گردد.

رئیس اداره اوقاف خوی اظهارداشت: برای جلوگیری از تخلفات و مشکلات اداری و قضایی مردم در معاملات خود وقفی یا غیروقفی بودن اراضی و مغازه‌ها را از اوقاف استعلام نمایند تا بعداز معامله دچار مشکل نشوند.

ابراهیم پور به تاثیر و نقش وقف در اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اشاره کرد و گفت: واقف نیک اندیشی که در وقف نامه خود ابراز می‌دارد که از منفعت زمین وقف شده برای ایتام، دانش آموزان بی بضاعت و ترویج فرهنگ عاشورایی صرف شود.

 انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.