هفته سوم لیگ اروپا / نبرد مهاجمان ایرانی/ میلان در اندیشه اوج گیری با بال‌های زلاتان

در چارچوب هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ اروپا (امشب) پنجشنبه ۲۴ دیدار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته سوم مسابقات لیگ اروپا امشب (پنجشنبه) از ساعت ۲۱:۴۵ با انجام ۲۴ دیدار در نقاط مختلف قاره سبز پیگیری می‌شود.

زوریا لوهانسک - آاک آتن/ رویارویی مهاجمان ایرانی

امشب در گروه G، زوریا لوهانسک اوکراین میزبان آاک آتن خواهد بود. این بازی گرچه به لحاظ فوتبالی شاید از جذابیت لازم برخوردار نباشد، اما حضور ۲ بازیکن ملی پوش کشورمان در ۲ سوی میدان باعث شده تا این بازی مورد توجه ما قرار بگیرد.

در تیم میزبان یعنی زوریا، اللهیار صیادمنش بازیکن جوان فوتبال کشورمان حضور دارد. او در هفته اول در بازی برابر لسترسیتی در لیست باشگاه اوکراینی قرار نگرفت و هفته دوم هم در شکست ۲-۰ تیمش برابر براگای پرتغال از دقیقه ۸۱ وارد میدان شد.

در تیم آاک نیز کریم انصاری فرد حضور دارد که این روز‌ها مهره تاثیر گذاری برای تیمش است و در لیگ یونان گلزنی می کند، اما در ۲ بازی نخست در لیگ اروپا موفق به گلزنی نشده است.

مهاجم ایرانی آاک در شکست ۳-۰ این تیم برابر براگا در لیگ اروپا از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و دقیقه ۶۲ تعویض شد. کریم انصاری فرد هفته گذشته هم در شکست ۲-۱ تیمش برابر لسترسیتی از ابتدا در ترکیب آاک حضور داشت و ابتدای نیمه دوم تعویض شد.

زوریا و آاک در شرایطی کاملا مشابه رو در روی هم قرار خواهند گرفت. هر ۲ تیم با ۲ شکست بدون امتیاز هستند، ۵ گل دریافت کرده و فقط یک گل به ثمر رسانده اند.

آث میلان - لیل فرانسه

یکی از مهمترین مسابقات امشب در گروه H برگزار خواهد شد که طی آن تیم فوتبال آث میلان در ورزشگاه سن سیرو به مصاف لیل فرانسه خواهد رفت.

تیم اوج گرفته آث میلان در این فصل هم در لیگ اروپا و هم سری آ شرایط بسیار خوبی دارد. این تیم در لیگ اروپا از ۲ بازی گذشته خود ۲ پیروزی به دست آورده و با کسب ۶ امتیاز صدرنشین گروه خود است. آث میلان در بازی اول برابر سلتیک به پیروزی ۳-۱ رسید و پس از آن اسپارتاپراگ را ۳- ۰ شکست داد. روسنری‌ها سری آ را هم بسیار پر قدرت آغاز کرده اند، شاگردان استفانو پیولی از ۶ بازی ۱۶ امتیاز کسب کرده و در صدر جدول قرار دارند.

برگ برنده آث میلان زلاتان ستاره ۳۹ ساله سوئدی این تیم است که در این فصل در تمام مسابقات هشت گل برای میلان به ثمر رسانده است. زلاتان با وجود اینکه به تازگی بیماری کرونا را پشت سرگذاشته، اما هیچ ضعفی در عملکرد خود ندارد و قطعاً مهره کلیدی میلان برای درخشش مقابل لیل فرانسه خواهد بود.

لیل نیز در لیگ اروپا با یک برد و یک تساوی از ۲ بازی گذشته خود ۴ امتیاز کسب کرده و پس از میلان در رتبه دوم قرار دارد.

لیل با وجود این که مانند میلان، تیم بدون شکست این گروه است، اما تیم "کریستف گالتیه" (سرمربی لیل) در سه بازی اخیر خود هیچ پیروزی نداشته و فقط ۳ تساوی به دست آورده است. این تیم علاوه بر این که در هفته دوم مرحله گروهی لیگ اروپا برابر سلتیک به تساوی ۲-۲ دست یافت، با نیس و لیون در لوشامپیونه مساوی کرد.

تیم‌های میلان و لیل ۲ بار تاکنون با هم بازی کرده اند که یک بازی به تساوی انجامیده و در بازی دیگر لیل پیروز شده است. آخرین دیدار آن‌ها به فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ لیگ قهرمانان اروپا بر می‌گردد که در آن بازی لیل موفق شد روسری‌ها را شکست دهد.

آرسنال - مولده سوئد

آرسنال در ورزشگاه امارات میزبان تیم نروژی مولده است و سعی خواهد کرد سلطه خود را بر گروه B ثابت کند.

هر ۲ تیم در ۲ مسابقه قبلی خود در لیگ اروپا پیروز شده اند و ۶ امتیاز دارند. پیروزی در مسابقه هفته سوم به تیم برنده کمک می‌کند یک قدم به صعود به دور حذفی نزدیکتر شود.

این اولین بار است که آرسنال و مولده در رقابت‌های اروپایی با یکدیگر بازی می‌کنند.

توپچی‌ها پس از پیروزی ۱-۰ هفته گذشته مقابل منچستریونایتد در لیگ برتر، اعتماد به نفس بالایی خواهند داشت. این اولین برد آن‌ها در اولدترافورد پس از ۱۴ سال بود.

در آن دیدار کاپیتان پیر امریک اوبامیانگ گل برتری تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، توماس پارتی خرید جدید آرسنال هم در این بازی درخشان ظاهر شد و حالا این ۲ در مسابقه با مولده که اتفاقاً باشگاه سابق اوله گونار سولسشر، مربی منچستریونایتد است، مهره‌های کلیدی توپچی‌ها خواهند بود.

لودوگورتس بلغارستان - تاتنهام

در گروه J تاتنهام هاتسپر، رقیب آرسنال در شمال لندن، در دیداری خارج از خانه به مصاف تیم لودوگورتس بلغارستان می‌رود. شاگردان ژوزه مورینیو پس از باخت مقابل آنتورپ در آخرین مسابقه خود در لیگ اروپا، به دنبال بازگشت خواهند بود.

تاتنهام در سفر به لودوگورتس سرخیو رگیلون، اریک لاملا و سرژ اوریه را به همراه نخواهد داشت. پیش از سفر به بلغارستان، هر سه بازیکن در تمرین روز چهارشنبه غایب بودند.

مورینیو حضور گرت بیل در ترکیب اصلی را تایید کرده است. این ستاره ولزی هفته گذشته در جریان پیروزی ۲-۱ مقابل برایتون در لیگ برتر، اولین گل خود را از زمان بازگشت به اسپرز به ثمر رساند و حالا مقابل لودوگرتس هم همه نگاه‌ها به مرد ولزی خواهد بود. ضمن آن که ممکن است دله الی پس از مدت‌ها نیمکت نشینی، برای تاتنهام بازی کند.

لودوگرتس از سال ۲۰۱۲ به بعد هر فصل به رقابت‌های اروپایی راه یافته است. آن‌ها در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ تا مرحله یک هشتم نهایی رسیدند وفصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ و همینطور فصل گذشته به یک شانزدهم نهایی صعود کردند.

با وجود این که لودوگورتس در ۹ بازی در لیگ برتر بلغارستان شکست نخورده، اما در ۲ بازی اول خود در لیگ اروپا متحمل ۲ شکست شده و در این بازی به دنبال اولین امتیاز اروپایی خود است.

لودوگورتس و تاتنهام قبلاً هرگز در رقابت‌های اروپایی با هم بازی نکرده اند، اما این پنجمین بازی لودوگورتس برابر یک حریف انگلیسی خواهد بود. نماینده بلغارستان سه مسابقه از آن چهار مسابقه را باخته است، بازی دیگر در لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ مقابل لیورپول بود که با تساوی ۲-۲ در خانه به پایان رسید.

لودوگورتس در یازده مسابقه خانگی اخیر خود در لیگ اروپا تنها یک پیروزی کسب کرده است، که آن هم پیروزی ۵-۱ مقابل زسکا مسکو در سپتامبر ۲۰۱۹ بود، در ۱۰ بازی دیگر ۶ باخت و ۴ تساوی داشته است.

رم - کلوژ رومانی

در گروه A آاس رم میزبان CFR کلوژ رومانی خواهد بود.

رومانیایی‌ها در حالی که چهار امتیاز از ۲ بازی ابتدایی خود کسب کرده اند، بخاطر تفاضل گل بهتر نسبت به رم در صدر گروه A ایستاده اند.

رم پس از تساوی ۰-۰ مقابل زسکا صوفیه در هفته گذشته با پیروزی ۲-۰ روز یکشنبه برابر فیورنتینا در سری آ شرایط خوبی دارد. جالوروسی‌ها اکنون با ۱۱ امتیاز از ۶ بازی و ۵ امتیاز اختلاف نسبت به آث میلان صدرنشین، در رتبه هشتم لیگ قرار دارد.

این در حالی است که کلوژ پس از تساوی یک بر یک برابر یانگ بویز، در لیگ داخلی ۲-۱ شکست خورد.

رم و کلوژ پیش از این چهار بار مقابل هم قرار گرفته اند که همه بازی‌ها در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان بوده است.

کلوژ در اولین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ رم را در استادیوم المپیک ۲-۱ شکست داد. رم در بازی برگشت ۳-۱ آن‌ها را شکست داد، در حالی که دیدار ۲ تیم درمسابقات فصل ۱۱ /۲۰۱۰ با پیروزی ۲-۱ جالوروسی در خانه و تساوی ۱-۱ خارج از خانه به پایان رسید.

رم در بازی امشب نیکولو زانیولو، خاویر پاستوره، آمادو دیاوارا را به دلیل مصدومیت و مانسینی را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

دیگر بازی‌های امشب به شرح زیر است:

  • گروه A: یانگ بویز - زسکا صوفیه
  • گروه: B راپید وین - دانداک
  • گروه D: بنفیکا - رنجرز، لخ پوزنان - استاندارد لیژ
  • گروه E: پی اس وی آیندهوون - پائوک، اومونویا - خرانادا
  • گروه F: رئال سوسیداد - AZ آلکمار، ریکا - ناپولی
  • گروه: G لسترسیتی - براگا
  • گروه H: سلتیک - اسپارتا پراگ
  • گروه J: رویال آنتورپ – لاسک
  • گروه K: دینامو زاگرب - ولفسبرگ، فاینورد - زسکا مسکو
  • گروه L: کرونا زوزدا (ستاره سرخ) – خنت، هوفنهایم – لیبرچ

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار