مدیرکل دامپزشکی قم اعلام کرد؛

آغاز مرحله سوم واکسیناسیون رایگان طیور روستایی در قم

رفیعی گفت: مرحله سوم طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل تا ۲۴ آبان ماه در قم انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، رفیعی،مدیرکل دامپزشکی قم گفت: با توجه به موفقیت مرحله اول و دوم طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی استان بر علیه بیماری نیوکاسل در کاهش این بیماری، اداره کل دامپزشکی قم در نظر دارد مرحله سوم این طرح را برای جمعیت طیور روستایی استان تا ۲۴ آبان اجرا کند.


او از صاحبان طیور روستایی خواست با دهیاری‌ها و اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی استان  در واکسینه کردن طیور خود همکاری کنند.


مدیرکل دامپزشکی قم گفت:  پیش بینی می شود  در این مرحله تعداد ۲۵۰ هزار قطعه طیور تحت پوشش طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی قرار گیرند.


او افزود: در این طرح واکسن نیوکاسل از نوع آشامیدنی مقاوم به حرارت استفاده می‌شود که دامداران و روستاییان هیچ وجهی را بابت مایه واکسن نیوکاسل پرداخت نخواهند کرد.


 رفیعی ادامه داد: در مرحله اول حدود ۱۸۰ هزار و در مرحله دوم حدود ۲۴۵ هزار طیور روستایی در روستا‌های استان قم واکسینه شدند و این طرح‌ها با موفقیت بسیار خوبی موجب کاهش بیماری نیوکاسل در سطح استان شد.


مدیر کل دامپزشکی قم از دامداران و دهیاران خواست برای واکسینه شدن دام هایشان با شماره تلفن‌های اداره دامپزشکی شهرستان قم: ۳۶۶۴۲۷۸۹ داخلی ۱۰۶ و ۱۲۲، دامپزشکی شهر جعفریه: ۳۶۲۲۲۸۹۰، دامپزشکی شهر دستجرد: ۳۵۲۲۳۴۵۰، دامپزشکی شهر کهک: ۳۴۲۲۳۶۴۷ زیر تماس بگیرند.


بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که در طیور روستایی و صنعتی باعث ایجاد تلفات و کاهش تولید می‌شود و با توجه به حجم بالای طیور روستایی در کشور و اهمیت آن در اقتصاد می‌تواند منجر به خسارت‌های فراوانی شود. از سوی دیگر انتشار این بیماری در طیور می‌تواند گله‌های طیور صنعتی را نیز درگیر  و خسارت‌های اقتصادی هنگفتی را به کشور وارد کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.