کیفیت هوای ارومیه ناسالم برای گروههای حساس شد

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت:کیفیت هوای ارومیه برای گروه های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سعید موسوی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه با شاخص ۲۴ ساعته برابر با ۱۰۹ و در حد ناسالم برای گروه‌های حساس شده است.

موسوی  علت این موضوع را وارونگی و افزایش دی اکسید گوگرد در هوای ارومیه بیان کرد و افزود: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر ارومیه افزایش سوخت‌های فسیلی و سوخت‌های خانگی و در پی آن بارش باران و کاهش دما علت اصلی این آلایندگی است.

او با بیان اینکه کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد، ادامه داد: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها نیز باید توسط شهروندان رعایت شود.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی بیان کرد: مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن در کاهش آلودگی هوا موثر است.

او تاکید کرد: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی (آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضا‌های مسکونی، تجاری و اداری هم لازم است رعایت شود.

موسوی گفت: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز باید جزو اولویت شهروندان قرار گیرد..

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.