سامانه الکترونیک فرآیند واگذاری اراضی ملی راه اندازی شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم از راه اندازی سامانه الکترونیک فرآیند واگذاری اراضی ملی با هدف شفافیت سازی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، نوربخش، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم، روز پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیک فرآیند واگذاری اراضی ملی، هدف از راه اندازی این سامانه را  فرآیند واگذاری اراضی ملی استان به اشخاص حقیقی و حقوقی، شفاف سازی و جلوگیری از رانت خواری عنوان کرد.

او  تسهیل در روند پاسخگویی متقاضیان این نوع از اراضی را از اهداف دیگر این سامانه دانست و گفت: ۱۲ دستگاه مرتبط با واگذاری اراضی ملی موظف هستند پاسخ استعلامات را در کمتر از ۶۰ روز در سامانه ثبت کنند.


نوربخش ادامه داد: به روز شدن این سامانه بر اساس مصوبات تغیر یافته و دسترسی و اتصال دستگاه‌های دیگر به این سامانه از ظرفیت‌های الکترونیکی شدن فرآیند واگذاری اراضی ملی است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم گفت: این سامانه به نشانی qmefa.bservice.ir در دسترس است.

رتبه دوم کشوری قم در جذب تسهیلات کرونایی


دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین از کسب رتبه دوم کشوری قم در جذب تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده کرونا خبر داد.


نوربخش افزود: ۸۵ هزار و ۵۹۸ پرونده به بانک‌های عامل ارسال شده که ۶۷ هزار و ۸۷۰ پرونده وپرداخت تسهیلات داشته است.


او سهمیه استان از این تسهیلات را ۳۱۳ میلیارد و یکصد هزار تومان اعلام کرد  و گفت: تاکنون به علت استقبال پایین فقط ۹۵ میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان از این تسهیلات پرداخت شده است.


دبیر ستادفرماندهی اقتصادمقاومتی ،بالا بودن نرخ سود و نبود توانایی در بازپرداخت این تسهیلات و پایین بودن مبلغ برای برخی مشاغل را از دلایل استقبال کم از تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا عنوان کرد.


نوربخش تصریح کرد: در استان قم کمتر از ۳۱ درصد از سهمیه تسهیلات استان جذب شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.