هشدار سطح زرد مدیریت بحران خوزستان در خصوص فعالیت سامانه بارشی

اداره کل مدیریت بحران خوزستان با توجه به گزارش هواشناسی، هشدار سطح زرد شماره ۲ را در خصوص فعالیت سامانه‌های بارشی هفته آینده صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اداره کل مدیریت بحران خوزستان با توجه به گزارش هواشناسی، روز پنجشنبه هشدار سطح زرد شماره ۲ را در خصوص فعالیت سامانه‌های بارشی طی هفته آینده صادر کرد و در این هشدار اعلام شده این سامانه طی روز‌های شنبه و یکشنبه، ۱۷ و ۱۸ آبان ماه فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند.

رگبار و رعد و برق، وزش باد موقت و کاهش دما از مخاطرات از ویژگی‌های این سامانه است و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و لغزندگی جاده‌ها را با خود به دنبال دارد از این رو به خودداری از اتراق در کناره مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و تردد جاده‌ای توصیه شده است.

اداره کل مدیریت بحران استان ضمن اعلام تداوم آماده باش، برقراری کشیک شبانه روزی و حضور بخش‌های مورد نیاز در محل فعالیت دستور داده صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ جهت انجام اقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی مانند عدم تردد غیرضروری، عدم تردد و توقف در مجاورت رودخانه ها، مسیل ها، دره‌ها، کانال‌ها، مناطق مرتفع ومناطق با احتمال وقوع صاعقه و سقوط اجسام و درختان به شهروندان به ویژه روستاییان، عشایر و ساکنان مناطق در معرض خطر و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

در این هشدار بر اتخاذ تمهیدات لازم جهت دفع سریع فاضلاب و آب‌های سطحی، پایداری شبکه برق‌رسانی، مسدود نمودن جاده‌های حادثه خیز درصورت ضرورت، اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از واردآمدن خسارت به کشت‌های زراعی، باغی و سایر بخش‌ها و... از طرف دستگاه‌های مرتبط تاکید شده است.

توصیه به رانندگان جهت احتیاط در رانندگی، اتخاذ تمهیدات لازم درخصوص درختان، سازه‌های موقت و اجسام بااحتمال سقوط، مدیریت سوخت مصرفی شرکت‌ها، کارخانجات و مراکزصنعتی به منظور کاهش آلاینده‌ها و اتخاذ سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثارحوادث احتمالی از دیگر موارد اشاره شده در این هشدار است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.