تهدید دو لبه کرونا برای بیماران قلبی /علائم کرونا در بیماران قلبی چگونه است؟

متخصص قلب-عروق دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ویروس کرونا برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی خطر بیشتری دارد.

دهقان نیری، متخصص قلب-عروق دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،با بیان این که ویروس کرونا برای افراد مبتلا به بیماری‌های  قلبی خطر بیشتری دارد، گفت: بیماران قلبی- عروقی، بیماران تنفسی، دیابتی، فشار خون بالا و نقص سیستم ایمنی بیشتر در معرض ابتلا به  بیماری کووید-۱۹ قرار می گیرند.

متخصص قلب-عروق دانشگاه علوم پزشکی البرز  با اشاره به این که مبتلایان به بیماری های قلبی   در معرض خطر بیشتری هستند، افزود: درصد کمی از افرادی که هیچ گونه مشکل قلبی ندارند و آسیب های قلبی ناشی از کووید-۱۹ را تجربه می کنند.

دهقان نیری گفت: کسانی که از قبل بیماری قلبی مانند؛ گرفتگی عروق، نارسایی قلبی و فشار خون دارند،  هم می‌تواند این بیماری را در آن‌ها تشدید کرده و هم چنین می‌تواند نارسایی قلبی یا سکته قلبی یا اختلالات ریتم قلبی جدید برای فرد ایجاد کند.

او افزود: کسانی که بیماری قلب-عروق دارند علایمی چون تپش قلب، درد قفسه سینه و تنگی نفس را به همراه دارند که این علایم می‌تواند ربطی به ریه آن‌ها نداشته باشد چون این افراد از قبل اين علائم را داشته اند.

متخصص قلب-عروق دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیماران قلبی-عروق با وجود علائم های قلبی-عروقی ها ممکن است دچار بیماری کرونا شده باشند و متوجه نشوند و دیر تر به مراکز مراجعه کنند.

دهقان نیری افزود: کسانی که از قبل فشار خون بالا، بیماری قلبی و نارسایی قلبی داشته اند، ویروس کرونا هم می‌تواند باعث تشدید بیماری قلبی آن‌ها شود و هم می‌تواند مشکل جدیدی برای آن‌ها به وجود آورد.

او برای توصیه به بیماران قلبی در این روز‌های شیوع کرونا، گفت: کسانی که بیماری قلبی دارند باید دارو‌های خود را مرتب مصرف کرده و هر گاه علامت دار شدند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

متخصص قلب-عروق دانشگاه علوم پزشکی البرز  افزود: فردی که دارای بیماری قلبی-عروقی است و همچنین به ویروس کرونا نیز مبتلا شده است باید دارو‌های تجویزشده را تحت نظر پزشک معالج خود مصرف کند تا دچار تداخل ناخواسته عارضه‌های دارویی نشود.

انتهای پیام / ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.