سرپیچی اصناف، زنگ خطر شروع موج سوم کرونا در مازندران

برخی اصناف مازندران شیوه نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نکرده و همین مسئله خطر شروع موج سوم کرونا را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،باقرزاده نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مازندران هنوز وارد موج سوم کرونا نشده است، گفت:برخی اصناف استان شیوه نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نکرده و اگر روند افزایش آمار مبتلایان ادامه یابد، مجبور به تعطیلی تمامی اصناف خواهیم شد.
 
او با اشاره به بستن راه روستا‌ها و ییلاق‌ها در موج اول کرونا ،افزود: سفر‌های درون استانی نیز مانند سفر‌های بین استانی باید مدیریت شوند.

باقرزاده گفت: پس از شیوع کرونا با اضافه کردن ۴۵۰ تخت به بیمارستان‌های استان، توانستیم در این بخش به حد نصاب کشوری برسیم.

او با بیان اینکه بخشی از بودجه یک میلیارد یورویی کرونا به بیمه بیکاری اختصاص دارد، افزود: پرداخت قطره چکانی و انحراف در مسیر خرج کردن آن، مشکلاتی را به وجود آورده است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس گفت: با وجود مکاتبات رییس مجلس برای حضور دو نماینده مجلس از کمیسیون متخصص در ستاد ملی کرونا، متاسفانه این موضوع عملی نشد.

او افزود: بار‌ها گفته ایم که این مجلس، مجلس تقابل نیست و قصد ما هم افزایی و کمک به مسئولان اجرایی است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تولید و ذخیره سازی واکسن آنفولانزا در سال ۸۵ مصوب شد، اما در مسیر رسیدن به این هدف عقب گرد داشتیم.
 
عقب ماندگی مازندران در بخش بهداشت و درمان
 
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مازندران در بخش‌های مختلف درمانی از حد نصاب متوسط کشور عقب مانده است.

او افزود: مازندران از نظر تعداد دستگاه در بخش‌های ام ار آی، آنژیو گرافی و سی تی اسکن از متوسط کشوری با فاصله زیادی عقب است.

باقرزاده با اشاره به دو تا سه برابر شدن جمعیت مازندران با حضور مسافران در ایام مختلف سال، گفت: مازندران خدمات ملی ارائه می‌دهد، اما اعتبار استانی دریافت می‌کند.

نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان بابلسر بیمارستان عمومی و حتی خصوصی ندارد، افزود: پیگیر ساخت بیمارستانی ۲۸۰ خوابه در این شهرستان و دریافت بودجه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله بیمارستان رازی قائمشهر و بیمارستان عباس آباد هستیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار