وزش باد جنوبی خلیج فارس را مواج می‌کند

جهت وزش باد بر روی خلیج فارس جنوبی می‌شود و امروز در برخی از ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز تا یکشنبه جهت جریان‌ها بر روی دریا و سواحل استان بیشتر جنوبی خواهد بود و امروز در برخی ساعات بر سرعت این جریان‌ها در قسمت شمالی خلیج فارس افزوده می‌شود.

هادی سالاری افزود: انتظار می‌رود از امروز تا اواسط هفته پیش‌رو در ساعاتی بر تراکم ابر‌ها در آسمان استان افزوده شود و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق، و وزش باد در برخی از نقاط دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: تا پیش از ظهر فردا آسمان استان کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعاتی وزش باد و گرد و خاک احتمال بارش خفیف باران و رعد و برق و در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی گفت: در این مدت جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و امروز گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

سالاری عنوان کرد: ارتفاع موج هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود که امروز در سواحل شمالی و مرکزی و در فاصله از ساحل به ۶۰ تا ۱۲۰ و گاهی ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد.

او بیان کرد: در شبانه روز گذشته کمترین دما با ۱۲ درجه سلسیوس در ایستگاه بهرگان به ثبت رسیده و بیشترین دما نیز با ۳۴ درجه سلسیوس  مربوط به اهرم، برازجان و عسلویه بوده است.

این کارشناس هواشناسی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۶ و ۱۰ دقیقه اول ساعت ۱۲ و ۴۶ دقیقه جزر دوم ساعت ۱۵ و ۱۹ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۲ و ۵۲ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.