در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد علمی کشور با مشارکت ۱۶ دانشگاه

کاشی گفت: دوازدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی، بزرگ‌ترین رویداد علمی کشور است که با مشارکت ۱۶ دانشگاه برگزار خواهد شد.

علی کاشی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم و دبیر علمی همایش بین المللی علوم ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امسال دوازدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی برای اولین بار با مشارکت ۱۶ دانشگاه بزرگ کشور از ۱۹ تا ۲۲ آبان به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد.

او افزود: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم پنل‌های تخصصی را در زمینه تخصص دانشگاه‌ها به آن‌ها واگذار کرده است و خود دانشگاه‌ها مجری برگزاری این همایش هستند.

کاشی ادامه داد: متقاضیان با شرکت در دوازدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی قادر خواهند بود تمام دستاورد‌های تولید شده یک الی دو سال اخیر کشور را در زمینه علوم ورزشی مطالعه کنند.

معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم تاکید کرد: برای برگزاری دوازدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی در دو مرحله فراخوان داده ایم. حدود ۷۵۰ مطلب ورزشی از سراسر کشور برای پژوهشگاه ما ارسال شده است که از این میان بیش از ۵۰۰ مطلب، صلاحیت ارائه در همایش را دارند و حدود ۳۰۰ مورد به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

ارائه ۲۰۰ سخنرانی علمی در دوازدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی

او با بیان اینکه نزدیک به ۲۰۰ سخنرانی علمی در دوازدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی ارائه خواهد شد، تاکید کرد: با سخنرانی‌های علمی بهترین کار‌های پژوهشی موجود در کشور با ۱۹ عنوان مختلف در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. ۴۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور به عنوان کمیته علمی همایش انتخاب شده‌اند و مقالات را مورد بررسی قرار می‌دهند.

کاشی ادامه داد: بیش از ۲۰ سخنران کلیدی از کشور‌های مختلف در دوازدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی شرکت خواهند کرد که افراد شناخته شده‌ای تربیت بدنی هستند و در ایران کتاب‌های آن‌ها به صورت ترجمه شده در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

او با بیان اینکه دوازدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی بزرگ‌ترین رویداد علمی کشور است، گفت: تمام دانشگاه‌های بزرگ کشور و دستگاه‌هایی مانند وزارت آموزش و پرورش، سازمان ورزش شهرداری و ... از ما حمایت خواهند کرد تا بتوانیم دانش علمی تولید شده در حوزه علوم ورزشی را به افراد منتقل کنیم.

کاشی با اشاره به اینکه همایش بین المللی علوم ورزشی به صورت سالانه یا هر دوسال یک بار برگزار می‌شود، تصریح کرد: این رویداد بزرگ باید اسفند سال گذشته به صورت حضوری برگزار می‌شد که به علت شیوع ویروس کرونا در آبان سال جاری شاهد برگزاری مجازی آن خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار