معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری:

مسئولان و مردم باید دغدغه حفظ سلامت و جان مردم را داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کادر درمان دغدغه سلامت مردم و جامعه را دارند، در بحث مدیریت این بیماری بحث سلامت، امنیت و معیشت باید در کنار یکدیگر دیده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ستاد ملی کرونا، اظهار داشت: تاکید ایشان حفظ سلامت مردم جامعه در تصمیم‌گیری‌ها است، مسئولان و مردم باید دغدغه حفظ سلامت و جان مردم را داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه وضعیت چهارمحال و بختیاری در مدیریت بیماری مطلوب نیست و شهر‌های شهرکرد و بروجن در وضعیت بحرانی قرار دارند، افزود: جهت پیگیری مصوبات ستاد استانی کرونا دستگاه‌های اجرایی یک نماینده تام‌الاختیار به قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا معرفی کنند و متناظر قرارگاه استانی یک قرارگاه شهرستانی در فرمانداری‌ها نیز تشکیل شود.


بیشتر بخوانید


مردانی با بیان اینکه از ۱۲ کمیته تشکیل شده در ذیل ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا در چهارمحال و بختیاری بازخورد چندانی مشاهده نشده است، گفت: این کمیته‌ها در بحث مدیریت، مقابله و پیشگیری باید فعال شود.

او با تاکید بر اینکه برگزاری جشن عروسی، عقد و ترحیم در استان ممنوع است، تاکید کرد: تالار‌های پذیرایی حق برگزاری هیچ‌گونه مراسمی را ندارند، همچنین طبق مصوبه شورای اداری چاپخانه‌ها نیز حق چاپ کارت عروسی و اعلامیه را ندارند و فرهنگ و ارشاد باید بر این مسئله نظارت جدی داشته باشد.

مردانی گفت: مدیران کانال‌های تلگرامی حق هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم را ندارند و پلیس فتا باید بر این موضوع نظارت جدی داشته باشد و به مدیران این کانال‌ها تذکرات لازم را بدهد.

او با اشاره به اینکه مردم از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مطب پزشکان در چهارمحال و بختیاری گلایه دارند، اظهار داشت: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی و مطب پزشکان نظارت جدی داشته باشد.

مردانی در خصوص کنترل مبادی ورودی و خروجی چهارمحال و بختیاری، گفت: کنترل مبادی ورودی و خروجی بر عهده نیروی انتظامی است، در روز‌های پایانی هفته باید محدودیت‌ها تشدید شود.

او تاکید کرد: هر فردی بخواهد سلامت جامعه را تهدید کند، برخورد لازم با آن فرد صورت بگیرد، رانندگان حمل و نقل عمومی ملزم رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند و اگر فردی از ماسک استفاده نمی‌کند، نباید به او خدمات بدهند.

مردانی در خصوص تعطیلی مدارس در تمامی مناطق چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: در برخی مناطق استان امکان تعطیلی کامل مدارس و آموزش به صورت مجازی وجود ندارد، بنابراین نیاز است قبل از اعلام هر گونه تعطیلی با آموزش و پرورش هماهنگی انجام شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار