کاهش دمای هوا و بارش باران و برف در ارتفاعات اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و مدیریت بحران در برخی از مناطق استان شاهد کاهش دما و بارش برف و باران خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: از عصر امروز تا عصر فردا درمناطق مرکزی و جنوبی استان به خصوص بر نوار شرقی و مناطق منتهی به استان گیلان در جنوب استان انتظار کاهش دمای هوا و نیز بارش باران و برف وجود دارد.

او افزود: با تداوم کاهش دمای هوا به ویژه از صبح دوشنبه بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس بارش باران در بعضی ساعات به صورت رگبار باران توام با رعدوبرق و بارش برف در ارتفاعات استان انتظار می‌رود که سبب آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی و احتمال اصابت صاعقه را به دنبال دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که با کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، اجتناب از اطراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات، اجتناب از انجام پروژه‌های عمرانی را جدی بگیرند و در این زمینه تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری و گلخانه‌ای و دامی به‌کارگرفته شود.

عبدالعلی پور گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز آسمان استان نیمه ابری تا ابری در نوار شرقی و مناطق شمالی استان ابری و مه آلود گاهی توام با بارش خفیف باران بوده و نوسانات دمایی محسوس نخواهد بود.

او افزود: از اواخر وقت امروز با تقویت ناپایداری‌های جوی ضمن وزش باد، در مناطقی از استان بارش باران گاهی توام با رگبار و رعدوبرق موقتی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: ضمن اینکه از امروز با شمالی شدن جریانات و وزش باد خزری علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا، بارش باران توام با مه تا عصر یکشنبه با شدت و ضعف در بیشتر مناطق استان ادامه خواهد داشت و طی این مدت در ارتفاعات سبلان و کوه‌های باغرو بارش برف نیز پیش بینی می‌شود.

او افزود: این سامانه بارشی عصر یکشنبه از استان خارج می‌شود، اما هوای سرد تا پایان هفته ماندگار خواهد بود. بطوریکه در ساعات شبانه و اوایل صبح در مناطق مرکزی و جنوبی استان دمای زیر صفر درجه سانتیگراد هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.