سفری به موزه تاریخی شهر قزوین + تصاویر

با رفتن به موزه اشیای تاریخی شهر قزوین به دوران پارینه سنگی میانی تا هزاره هفتم پیش از میلاد سفر کنید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: موزه شهر قزوین در مهر ماه ۱۳۸۳ در فضایی به مساحت ۸۰۰ متر مربع، همزمان با کنگره بین المللی میرعماد گشایش یافت.

سفری به موزه تاریخی شهر قزوین

خزائلی افزود:اشیاء این موزه به چند گروه تقسیم می‌شوند که تعدادی از آن‌ها مربوط به دوران پارینه سنگی میانی و هزاره‌های ششم و هفتم الی هزاره اول پیش از میلاد می‌باشد که بیشتر ظروف سفالی و اشیاء مفرقی را تشکیل می‌دهند همچنین اشیائی که مربوط به دوران اسلامی از قرون اولیه تا عهد معاصر می‌باشد.

سفری به موزه تاریخی شهر قزوین

او اضافه کرد:بخشی از دستاورد‌های پژوهش‌های باستان شناسان در دشت قزوین شامل تپه زاغه، تپه قبرستان و سگز آباد در بوئین زهرا، مناطق الموت و آبیک و همچنین گورِ بانویِ سه هزار ساله سگز آباد در موزه قزوین به نمایش گذاشته شده است.

سفری به موزه تاریخی شهر قزوین

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در ادامه گفت:نخستین بار در سال ۱۳۳۶ شمسی، موزه قزوین در محل کاخ چهلستون راه اندازی و مورد بهره برداری گردشگران قرار گرفت و به دنبال کاوش‌های باستان شناسی در دشت قزوین، خریداری مجموعه‌های خصوصی و فراهم آمدن اشیاء ارزشمند ضرورت گسترش فیزیکی فضای موزه بیش از پیش احساس شد.

موزه اشیاء تاریخی شهر قزوین در خیابان هلال احمر واقع شده است.

سفری به موزه تاریخی شهر قزوین

سفری به موزه تاریخی شهر قزوین

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.