تولید مرکبات در کرمانشاه چقدر است؟

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال تولید مرکبات در استان به بیش از ۱۰ هزار تن می رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ منصور احمدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات مرکبات استان کرمانشاه را ۱۳۳۴ هکتار اعلام کرد و گفت : ۶۶۹ هکتار از باغات مرکبات استان بارور بوده و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

او گفت : عمده باغات مرکبات استان در شهرستان قصرشیرین هستند، هرچند در شهرستان‌های سرپل ذهاب و گیلانغرب هم به میزان محدود باغات مرکبات داریم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به متفاوت بودن میانگین برداشت مرکبات در استان بر اساس نوع و رقم، افزود: پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید مرکبات در استان کرمانشاه به ۱۰ هزار و ۸۴ تن برسد.

احمدی باغات مرکبات استان کرمانشاه را شامل پرتقال، نارنگی، لیموترش، لیموشیرین و گریپ فروت عنوان کرد و افزود: باغات پرتقال استان از ارقام واشنگتن، ناول و والنسیا بوده و باغات لیموترش هم شامل ارقام لایم و بیرس هستند. ضمنا باغات لیمو شیرین استان از ارقام محلی و فلسطینی بوده و باغات نارنگی هم ارقام تانجلو و پرل را شامل می‌شوند.

احمدی با بیان اینکه لیموترش و پرتقال بیشترین سطح باغات مرکبات استان را به خود اختصاص داده، ادامه داد: کمترین باغات مرکبات استان به باغات گریپ‌فروت اختصاص دارد.

او با اشاره به بازار پسندی بالای لیموشیرین تولیدی در باغات استان کرمانشاه، گفت: لیموشیرین تولیدی در باغات مرکبات شهرستان قصرشیرین از نظر عطر، طعم و مزه کم‌نظیر و جزو بهترین محصولات تولیدی کشور به شمار می‌رود.

احمدی با بیان اینکه برداشت مرکبات در استان کرمانشاه با برداشت لیموترش شروع شده، گفت: برداشت مرکبات در باغات پرتقال و نارنگی در استان تا اواخر دی ماه ادامه پیدا خواهد کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار