تظاهرات گسترده در پاکستان و به آتش کشیدن تصویر مکرون + تصاویر

ده‌ها هزار نفر از شهروندان پاکستانی در اعتراض به سخنان رئیس جمهور فرانسه در دفاع از کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام (ص) دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، شهروندان پاکستانی در اعتراض به اظهارات «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، در دفاع از کاریکاتور موهن به حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام، دست به تظاهرات زدند.

به نوشته این خبرگزاری اکثر افراد حاضر در این تظاهرات از فعالان حزب «لبیک پاکستان» و افراد ساکن در شهر بندری کراچی هستند. در این تظاهرات آنان با راهپیمایی و به آتش کشیدن تصویر مکرون خواستار تحریم کالا‌های فرانسوی شدند.

این افراد درحالی که تصاویر رئیس جمهور فرانسه را به آتش می‌کشیدند و پرچم فرانسه را زیر پا له می‌کردند، شعار‌هایی برای اعلام آمادگی خود در شهادت در این راه بیان کردند.

آن‌ها همچنین خواستار اخراج سفیر فرانسه ازکشورشان بودند.

بعد از سخنان تحریک آمیز امانوئل مکرون که وعده داده بود «از (انتشار) کاریکاتور‌های حضرت محمد (ص) امتناع» نخواهد شد، درخواست‌ها برای تحریم محصولات فرانسوی بارها در بسیاری از کشور‌ها یا سرزمین‌های خاورمیانه تکرار شد.

پس از این اظهارات مکرون تظاهرات بسیاری علیه او در کشور‌های مختلف انجام شده است. به طور مثال، فلسطینیان کرانه باختری با سوزاندن تصاویر رئیس جمهور فرانسه خشم و انزجار خود را نسبت به اسلام ستیزی و اهانت او به پیامبر اسلام (ص) اعلام کردند.

همچنین صد‌ها تظاهرکننده هفته گذشته در برابر مقر سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی برای محکوم کردن سخنان مکرون درباره کاریکاتور‌های حضرت محمد (ص) تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان خشمگین در نوار غزه نیز عکس‌های رئیس جمهور فرانسه را آتش زدند.

تظاهرات گسترده در پاکستان و به آتش کشیدن تصویر مکرون

تظاهرات گسترده در پاکستان و به آتش کشیدن تصویر مکرون

تظاهرات گسترده در پاکستان و به آتش کشیدن تصویر مکرون

تظاهرات گسترده در پاکستان و به آتش کشیدن تصویر مکرون

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار