راه های مراقبت پس از اولین باران پاییزی

رئیس مرکز بهداشت خوزستان راهکار‌های موثری برای مراقبت از خود پس از اولین باران پاییزی و جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی ارائه داد.

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: طی سال‌های گذشته، پس از اولین باران پاییزی شاهد بروز مشکلات تنفسی در شهروندان به ویژه افراد با بیماری‌های زمینه‌ای از جمله آسم هستیم و همین امر سبب هجوم افراد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان می‌شود.

او افزود: افرادی که پس از اولین بارش پاییزی علائمی نظیر؛ تنگی نفس، سرفه و خس خس سینه در آن‌ها نمایان می‌شود و با مصرف دارو‌های مورد استفاده بهبود نمی‌یابند، باید فورا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

علوی مصرف منظم دارو‌ها و مراجعه به پزشک را به همه شهروندانی که طی ۳ سال اخیر به دنبال اولین بارش باران دچار علائم تنفسی شده اند توصیه کرد و اظهار داشت: افرادی که سابقه آسم و آلرژی دارند به جز موارد ضروری نباید از منزل و محل کار خارج شوند و در صورت لزوم تردد در سطح شهر، حتما دارو‌های ضروری و اسپری را همراه داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان به استفاده افراد مبتلا به آلرژی و آسم از ماسک پس از اولین باران پاییزی تاکید و تصریح کرد: این افراد نباید هنگام بارش رحمت الهی در و پنجره‌های منزل و محل کار خود را باز کنند و حداقل ۲۴ ساعت پس از باران از انجام فعالیت‌های ورزشی در هوای آزاد خودداری نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.