محیط زیست از عاملان آلودگی هوای بیدخون عسلویه شکایت کرد

در پی وقوع آلودگی شدید هوا در حوالی شهر بیدخون در شهرستان عسلویه، اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان از عاملان آلودگی هوا شکایت کرد.

محیط زیست از عاملان آلودگی هوای بیدخون عسلویه شکایت کردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: در پی بروز حادثه آتش سوزی در محل انبار ضایعات فضای سبز و ایجاد آلودگی شدید و اعتراض‌های مردمی در شهرستان از ابتدای این رخداد، پیگیری‌های لازم برای برطرف شدن موضوع انجام گرفت.

مصطفی موذنی افزود: در این حادثه میزان بسیار زیادی از ضایعات فضای سبز دپو شده طعمه آتش شد و شهر‌های بیدخون و روستای بُزباز تحت تاثیر آلودگی هوای ناشی از آن قرار گرفت.

او  با اشاره به شناسایی منابع آلودگی و شکایت محیط زیست از آنان، بیان کرد: کارشناسان محیط زیست از ابتدای امر در محل حضور داشتند و صورتجلسه تنظیم و اخطاریه لازم صادر شد. همچنین موضوع به دادستان گزارش شده است و پیگیری لازم در این زمینه تا حل مشکل ادامه خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه ادامه داد: این موضوع سابقه داشته است و پیش از این، با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی محیط زیست، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ملزم به مدیریت ضایعات فضای سبز برای جلوگیری از حوادث مشابه شده بود که بر این اساس، آن سازمان  هم برای مدیریت آن محل و تولید کمپوست سرمایه گذار تعیین کرد.

موذنی عنوان کرد: در همین زمینه مقرر شد، کاشت درختان کونوکارپوس به علت ضایعات زیاد متوقف شود و به جای آن از گیاهان بومی سازگار مانند کنار وحشی، کهور ایرانی، گرت، استبرق و ... که ضایعات زیادی ندارند، استفاده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم گفت: هرگونه ایجاد آلودگی هوا برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست به ویژه قانون هوای پاک است بنابراین سازمان‌ها و واحد‌های صنعتی ملزم هستند از وقوع این آلودگی جلوگیری کنند و سازمان حفاظت محیط زیست در صورت هر گونه آلودگی هوا، آن را به صورت حقوقی پیگیری می‌کند.

فرهاد قلی نژاد بیان کرد: برای پیشگیری از آتش سوزی بقایای فضای سبز هماهنگی‌های لازم با منطقه ویژه اقتصادی پارس صورت گرفته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.